تالیف و انتشار کتاب دفاع ایرانی در خارج از کشور نوشته خادمیار و نویسنده کرمانی

بعد از حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اسرائیل کتاب (دفاع ایرانی) به یکی از کتاب های پرفروش انتشارات اروپایی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ کتاب (دفاع ایرانی) عنوان کتابی است به قلم خادمیار رسانه ای و نویسنده کرمانی نعیم احمدی نژاد فرسنگی که در سال ۲۰۲۰ میلادی در خارج از کشور منتشر شده است. این کتاب در کشورهای ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، کانادا ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، بلژیک ، هلند ، سوئد ، لهستان ، یونان و هندوستان توزیع شده است . بعد از حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اسرائیل کتاب (دفاع ایرانی) به یکی از کتاب های پرفروش انتشارات اروپایی تبدیل شده است.

در گفتگو با نویسنده کتاب به دلایل تالیف کتاب پرداخته ایم که با هم می خوانیم.

چه چیزی انگیزه بخش شما برای نگارش کتاب دفاع ایرانی بود؟

انسان در دوران های مختلف تاریخ به هنگام روبرو شدن با تجاوز ، برای حفظ حیات و دارایی خود ، دفاع را لازم و حق خود دانسته و اقدام به دفع آن نموده است . چرا که چنین واکنشی از سرشت انسان سرچشمه می گیرد و می توان گفت تاریخ آن با تاریخ حیات بشری بر روی کره خاکی پیوند خورده است .

با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی و شیعی است و قرآن کریم دفاع را حق مشروع در برابر ظلم ، تجاوز و تبهکاری معرفی کرده و در این صورت جنگ را یک وسیله دفاع مجاز می داند چنانکه می فرماید: «اگر خدا بعضی از مردم را به بعضی دیگر دفع نمی کرد ، دیرها ، کلیساها ،کنشت ها و مساجد که نام خدا در آن بسیار یاد می شود ویران می شد ، خدا کسانی را که یاری او کنند یاری می کند که وی توانا و نیرومند است».(حج:۴۰)

اما نکته قابل توجه و مهم در ماهیت بشردوستانه بودن اهداف دفاعی این است که قرآن با وجود توصیه و تاکید در استفاده از حق مشروع دفاع در برابر تجاوز دشمن ، رزمندگان اسلام را از زیاده روی ، تجاوز و خشونت های بی دلیل منع می کند و می فرماید :« و در راه خدا ، با کسانی که با شما می جنگند ، نبرد کنید و از حد تجاوز نکنید که خدا تعدی کنندگان را دوست نمی دارد». (بقره :۱۹۰)

به همین دلیل ایران در هشت سال دفاع مقدس و با وجود استفاده ارتش بعثی عراق از سلاح های نامتعارف هیچ گاه در پاسخ به این حملات ، از سلاح های نامتعارف استفاده نکرد .

رسانه های خبری دنیا باید به این سوال پاسخ دهند که چرا ایران در جنگ تحمیلی از سلاح های نامتعارف استفاده نکرد؟

این کتاب تلاش دارد به مخاطبین خارجی توضیح دهد که چرا ایران از سلاح های نامتعارف استفاده نمی کند.فصل دوم کتاب در رابطه بادفاع ایران از مردم مظلوم فلسطین است در این رابطه هم توضیح دهید؟یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری در عصر امروز و تاریخ بشریت ظلم و ظلم ستیزی است .

بر اساس آموزه های قرآنی ، هستی بر محور عدالت می گردد و انسان کامل و سالم ، انسان عادلی است که برای برقراری عدالت در همه حوزه های زندگی بشر تلاش می کند .

یکی از اهداف دفاع در دین اسلام ، تلاش برای نجات محرومان و مستضعفان از دست مستکبران و زورگویان است . بنابراین کمک و یاری دادن و همراهی با مردم مظلوم و مستضعف که برای نجات خود در برابر ستمگران و زورگویان می جنگند ، امری مقدس و فی سبیل الله است. حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در این زمینه فرمودند: « بزرگ ترین ظلم قرن های اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور ، همه چیز یک ملت ، سرزمینش ، خانه و مزرعه و دارایی هایش ، حرمت و هویتش مصادره شده است. این ملت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پرشورتر و شجاعانه در میدان است ، ولی نتیجه کار نیازمند کمک همه مسلمانان است». ایرانیان به دلیل خصلت آزادگی و جوانمردی هیچگاه نمی توانند از سرنوشت دیگر انسان ها غافل باشند و آنچه در فلسطین می گذرد را نادیده بگیرند و به یاری مظلومان و ستمدیدگان نشتابند.

گزارش از : حامدشجاعی باغینی

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تمامی پروازهای فرودگاه‌های کرمان لغو شد

ی آوریل 14 , 2024
اداره کل فرودگاه‌های کرمان به نقل از شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد که تمامی پروازهای فرودگاه‌های این استان تا اطلاع بعدی لغو شده است.