دولت هزینه خرید تضمینی گندم را به کشاورزان پرداخت کند

‍ امام جمعه جیرفت گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی هزینه خرید تضمینی را به صاحبان گندم و کشاورزان پرداخت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اساتید دانشگاه، وکلا، پزشکان و دیگر اقشار فرهیخته که وضعیت معیشتی بهتری دارند نسبت به فرزندآوری در مقایسه با دیگر اقشار جامعه عقبتر هستند در حالیکه انتظار می رود الگوی مناسبی برای دیگر اقشار جامعه باشند.

وی تاکید کرد: جمعیت هر کشوری نشانه قدرت آن کشور است و اگر جمعیت جوان و نوجوان هر کشوری کاهش پیدا کند شاهد بحران جمعیتی و سالخوردگی خواهیم بود و تبعات زیادی برای جامعه دارد.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه اگر برنامه ریزی ها درست پیش نرود در ۲۳ سال دیگر با بحران جمعیتی در کشور مواجه می شویم تاکید کرد: ازدواج های آسان باید شکل گیرد و سنین ازدواج نباید بالا رود و برای فرزندآوری تشویق و ترغیب صورت گیرد.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: برخی از سیاست گذران آمریکایی معتقدند ایران با پیر شدن جمعیت خود با شکست مواجه می شود و نیاز به هزینه های دیگر نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: وزارت جهاد کشاورزی قول داده بود هزینه خرید تضمینی را چند روزه به صاحبان گندم و کشاورزان پرداخت کند که محقق نشده است بنابراین از مسئولان دولت می خواهیم طلب کشاورزان پرداخت شود.

حجت الاسلام تاریم ادامه داد: دولت قیمت خرید تضمینی گندم را هم کمی افزایش دهد تا دلالان نتوانند اقدام به خرید گندم کنند.

وی همچنین با اشاره به سالیاد آزادسازی خرمشهر گفت: با پیروزی در خرمشهر، دشمن دیگر تسخیر کشور را از ذهنش بیرون کرد و این نشان می دهد هر وقت برای خدا کار کنیم و به او توکل کنیم خدا با ماست و ما را یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه امروز هم نتیجه همین یاری خدا را در فلسطین می بینیم اضافه کرد: صهیونیست ها خیال نمی کردند که فلسطین و غزه در جنگ پنج روزه پیروز شود.

وی ادامه داد: آنها فکر نمی کردند مبارزان فلسطینی بتوانند با عبور این تعداد موشک و اصابت آنها به جایی که آن را امن می شمردند سیستم دفاعی آنها را دور بزند.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: اسرائیل ذلیلانه به خواسته های مقاومت تن داد و خود شبکه های داخلی اسرائیل به آن اقرار کردند.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حادثه رانندگی در محور عنایت آباد جیرفت با ۳ کشته

ج مه 19 , 2023
رییس اورژانس جیرفت از سه فوتی در حادثه برخورد ال ۹۰ با تیر برق در عنایت آباد (ماران گلوئیه) خبر داد.