تمام مرغ تولیدی کرمان سبز است

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تنها استانی هستیم که باقیمانده آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در مرغ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تمام مرغ تولیدی استان کرمان سبز است.

تمام مرغ تولیدی کرمان سبز است/باید فکری به حال تولیدکنندگان دامی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان به نقل از فارس حسین رشیدی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکی دو وظیفه اساسی بر عهده دارد که شامل حمایت از تولید و سرمایه دامی و کمک به بهدلشت عمومی است.

وی بیان داشت: با شیوع کرونا بسیاری از افراد با بیماری واگیر بیشتر آشنا شدند و بیماری‌های دامی عموما واگیر هستند و به سرعت شایع می‌شوند و گاهی ۱۰۰ درصد تلفات می‌دهند.

رشیدی ادامه داد: تولیدکنندگان باید خوراک دامی را با دلار بخرند و محصول خود را با ریال بفروشند که به صرفه نیست و باید فکری به حال تولیدکنندگان شود.

وی ابراز داشت: کانون‌های بیماری‌ها را در استان کرمان به موقع شناسایی و در نطفه خفه کردیم که از آن جمله می‌توان به نابودی یک روزه کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام کشتارگاه‌های کرمان به سیستم پیش سردکن مجهز شده‌اند، تصریح کرد: همچنین بیماری تب برفکی را طی شش سال گذشته تحت کنترل داشته‌ایم و نگذاشتیم به صورت اپیدمی مطرح شود و تب کریمه‌کنگو هم به یک تا دو نفر ابتلا در سال کاهش یافته است.

رشیدی عنوان کرد: تنها استانی هستیم که باقیمانده آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در مرغ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تمام مرغ تولیدی استان کرمان سبز است.

وی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی دام به زودی با استانداردهای بالا در شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر شهرستان کرمان قادر به تامین گوشت مورد نیاز دیگر شهرستان‌ها هم هست.

رشیدی یادآور شد: کرونا از ۱۰ سال قبل برای شتر مطرح بود و طی شش سال گذشته حدود ۴۰ هزار شتر در استان کرمان مورد آزمایش قرار گرفتند و یک مورد محموله شتر آلوده به کرونا هم را در چند سال پیش شناسایی و معدوم کردیم.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشارکت شیعیان مقیم فرانسه در ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع)

د اکتبر 5 , 2020
شیعیان مقیم فرانسه با ملیت‌های مختلف طی ۱۴۴ سند، بالغ بر ۱۰ هزار یورو به امر بازسازی عتبات ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) اهدا کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان، عشق به اباعبدالله جغرافیا نمی‌شناسد، هر کجای این کره‌ خاکی که باشی، وقتی دلت با اهل […]