وزیر جدید صنعت با روحیه جهادی مطالبات اقتصادی را پیگیری کند

امام جمعه کرمان با تبریک به وزیر جدید صنعت و مطالبه جدی از وی گفت: باید در فرصت باقیمانده این وزارتخانه گام‌های مهمی برداشته شود و امیدواریم با آن روحیه جهادی که در جبهه‌های جنگ داشته، بتواند در این وزارتخانه هم موفق باشد.

وزیر جدید صنعت با روحیه جهادی مطالبات اقتصادی را پیگیری کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در تحلیل مقدس بودن دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: دفاع به دلیل اینکه ما مورد تهاجم قرار گرفتیم و مرزهای ما مورد تجاور قرار گرفت و به کشور ما حمله کردند.

وی افزود: دفاع زیرا آنها به ما حمله کردند تا از ما امتیازهای ظالمانه بگیرند و در زمانی به ما حمله کردند که ما از نظر نظامی در ضعف بودیم در حالتی به ما حمله کردند که دیگران آنها را تحریک کردند، کشورهای قلدر پشت سر آنها ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ما حمله‌ای را آغاز نکردیم لذا ما از خود دفاع کردیم، تصریح کرد: چرا مقس چون هدف ما و راهی که انتخاب کرده بودیم مقدس بود در این دفاع هدف وسیله را توجیه نمی‌کرد ابزاری که برای دفاع به کار می‌گرفتیم در آن سعی می‌کردیم کاملا مواضبت کنیم و مراقبت تمام جهت اخلاقی بشود.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: در این جنگ انسان‌های بزرگواری رشد کردند هر کس به این جنگ نزدیک‌تر می‌شد فضیلت‌های بیشتری کسب می‌کرد عکس جنگ‌های معمولی در دنیا که هر که در این جنگ‌ها حضور بیشتری داشته باشد خشن‌تر و بی‌رحم‌تر می‌شود.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: در طول هشت سال هر چه جوان‌های ما وارد جبهه می‌شدند مهربانی و دلسوزی و مردم‌دوستی و رشد فضیلت‌ها در آنها بیشتر می‌شد، هر کس در این میدان حضور پیدا می‌کرد ایمان او روز به روز قوی‌تر می‌شد و محصولات دفاع مقدس یعنی جوان‌های سلحشور شجاعی که امروز بعضی‌هایشان در بین ما حضور دارند و باعث افتخار هستند، لذا ین جنگ هم برای ما دفاع بود و هم مقدس و جای تکریم و تجلیل دارد.

وی توصیه‌های رهبری معظم انقلاب در ارتباط با دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: باید مواظبت کنیم تا غفلت به ما دست ندهد دستاوردهای دفاع تحریف نشود و نقش امام در دفاع مقدس پررنگ شود، باید مواظب باشیم تا تحلیل‌های درستی از دفاع مقدس ارائه شود و الا در تاریخ بی‌رحم ممکن است افرادی خودفروخته تحلیل‌های دیگری در نسل‌های بعد ارائه بدهند و اینها را باید الان پررنگ کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در آستانه اربعین هستیم اما امسال از سال‌های دیگر متفاوت است، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین فضیلت دارد اما شرایط ما امسال خاص است و اربعین امسال از راه دور شکایت کنیم در پیشگاه امام حسین (ع) که به داد ما برسد و آخرین اربعینی باشد که نمی‌توانیم مرقد طهر ایشان را زیارت کنیم این ویروس دوران آن به پایان برسد و راهپیمایی باشکوه اربعین را از نجف به کربلا و شهرهای مختلف داشته باشیم که از جلالت و شأن خاصی برخوردار است.

امام جمعه کرمان با تبریک به وزیر جدید صمت که موفق شد از مجلس رأی اعتماد بگیرد، آن هم وزراتی که بخش مهمی از اقتصاد جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: مطالبه جدی داریم و آن هم این است که باید در فرصت باقیمانده وزارتخانه گام‌های مهمی بردارد و امیدواریم با آن روحیه جهادی که در حضور جبهه‌های جنگ داشته، بتواند در این وزارتخانه هم موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم وقتی هر جریان سیاسی اجتماعی در این کشور رقم می‌خورد طبیعی است که انتقادهایی شروع می‌شود آنچه که دلسوزانه و درست است روی چشم است اما گاهی اوقات در یک جریانی افرادی دیگر هم در آن جریان فریب می‌خوردند و همه را به باد انتقاد و تخریب می‌گیرند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: این امر متناسب با شأن کشور ایران نیست و اخلاق‌مداری در بعد سیاسی هم باید حرف اول را در این کشور بزند و اخلاق‌مداری در آن حاکم باشد، امیدواریم به این امر مهم همه کسانی که اهل قلم هستند و … توجه داشته باشند.فارس

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ممنوعیت ورود کاروان به استان کرمان برای اربعین و دهه آخر صفر

د اکتبر 5 , 2020
استاندار کرمان گفت: بر اساس تصویب ستاد مبارزه با کرونا استان از روز دوشنبه ۱۴ مهرماه به مدت یک هفته تمامی ۱۱ مرز ورود استان کرمان برای خودروهای پلاک غیر بومی مسدود است و کاروان‌ها و خوروهایی که بیایند در مرز ورودی شهر کرمان به مبداء خود بازگردانده می‌شوند. به […]