همکاری ژاپن و بم در حوزه گردشگری

سفیر ژاپن در تهران گفت: هدف از سفر به بم با توجه به ظرفیت های گردشگری تبادل گردشگری بین بم و ژاپن است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ سفیر ژاپن در تهران گفت: شهر بم جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم این کشور دارد و زلزله تلخ سال ۲۰۰۳ میلادی در این شهرستان قلب هر انسانی را به درد آورد و کشور ژاپن نیز به عنوان نوعدوستی به مردم این شهر کمک کرد.

کازوتوشی آیکاوا در حاشیه سفر به شهرستان بم در جمع خبرنگاران افزود: هدف از سفر به این شهر با توجه به ظرفیت های گردشگری تبادل گردشگری بین بم و ژاپن است.

وی با اشاره به تجربه تلخ زلزله در شهر بم و ژاپن و تجربه ها و چالش های بسیار زیادی که در بازسازی کسب کرده‌اند افزود: می توان این تجربه ها را در اختیار یکدیگر قرار دهیم.

سفیر ژاپن در ایران اظهارداشت: در زلزله بم دولت و مردم ژاپن برای احداث یک مدرسه و بازسازی ارگ تاریخی بم کمک کردند و همچنین در آن زمان امدادگران بسیاری از کشور ژاپن برای کمک و نجات مردم به شهر بم آمدند.

به گفته او در سال ۲۰۰۶ آژانس همکاری بین المللی ژاپن( جایکا) به ایران آمد تا به مردم ایران در بازسازی مکان های دیدنی و تاریخی این شهر زیبا کمک کند.

آیکاوا گفت: بسیار خوشحالیم که امروزه شهر بم و به‌خصوص ارگ تاریخی آن بازسازی شده و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری محفل ۳۰۰ هزار نفری دانش‌آموزی انس با قرآن در کرمان

س آوریل 18 , 2023
بزرگترین محفل دانش آموزی انس با قرآن با حضور بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز کرمانی در بیش از ۵ هزار مدرسه و ۳۷ دارالقرآن استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.