مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خبر داد: بذرپاشی و کپه کاری ۱۰۰۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز ساردوئیه

حمزه احمدی گفت: قصد داریم طی امسال برای احیای مراتع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات احیایی بذر پاشی و بذرکاری در عرصه های مرتعی جنوب کرمان انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، امروز ۹ آذر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب از عملیات بذرکاری و کپه کاری در منطقه خوکستان و چکرچمن حوزه آبخیز ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کرد.
«حزه احمدی» در حاشیه این بازدید، گفت: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع این اداره کل ۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که قصد داریم طی امسال برای احیای مراتع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات احیایی بذر پاشی و بذرکاری در عرصه های مرتعی جنوب کرمان انجام دهیم.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان افزود: طی چند روز اخیر عملیات بذر پاشی و بذرکاری در یکهزار هکتار از اراضی حوزه آبخیز ساردوئیه شهرستان جیرفت شروع شده است که امروز شاهد عملیات کپه کاری و بذر پاشی در مراتع خوکستان و چکرچمن بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت هستیم.
وی با اشاره به آتش سوزی های چند ماه گذشته در این منطقه، ابراز کرد: بخشی از ایت عملیات احیایی مربوط به مراتعی بود که در اثر آتش سوزی از بین رفته و آسیب دیده اند.
احمدی با بیان این مطلب که احیای مراتع دچار حریق شده در اولویت احیاء قرار دارد، بیان کرد: عملیات احیای این مراتع در حال اجرایی شدن است و امیدواریم با توجه به بارندگی های پیش رو شاهد احیاء و اصلاح این منطقه باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به این که تلاش می شود تا در بذرپاشی و کپه کاری از گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه استفاده شود، خاطرنشان کرد: غالب پوشش گیاهی این منطقه گونه‌ بومی درمنه است که سعی شد در عملیات احیایی انجام شده از این گونه استفاده شود.
وی در خاتمه با بیان این مطلب که تقویت ظرفیت مراتع و افزایش تولید علوفه، کنترل و ذخیره نزولات آسمانی از مزایای کپه کاری و بذرپاشی به شمار می‌رود، عنوان کرد: با توجه به اینکه عرصه مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی برای تأمین معیشت جمعیت قابل‌ توجهی از کشاورزان و دامداران به شمار می‌رود لذا این اقدام بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است؛ در بازدید صبح امروز مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان از عملیات بذرکاری و کپه کاری در منطقه خوکستان و چکرچمن حوزه آبخیز ساردوئیه شهرستان جیرفت، معاون فنی و همکاران حوزه این معاونت و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت، وی را همراهی کردند.شبستان

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در تهران آغاز شد

د نوامبر 30 , 2020
مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی کشور آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و […]