فیروزآبادی: قلمروهای محتوایی فضای مجازی را باید غنا ببخشیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: توسعه فناوری فضای مجازی در استان به دلیل نیروی انسانی مناسب، دانشگاه‌ها و کمبودهایی چون منابع آبی باید در اولویت قرار گیرد و مورد حمایت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، سیدابوالحسن فیروزآبادی ۶ آذر ماه در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان، مهمترین خصیصه فضای مجازی را قدرت نرم آن در ابعاد بزرگ دانست و گفت: فضای مجازی دارای سه ویژگی پدیده‌ اجتماعی، اقتصادی و مبتنی بر فناوری است.

وی افزود: قدرت دولت‌ها عموما سخت است، اما در فضای مجازی ما با یک قدرت سرکش نرم اجتماعی مواجه هستیم که به صورت جهانی کار می‌کند و تلاش دارند قائده‌پذیر نشود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی را در امتداد فضای فیزیکی می‌دانیم که بعضا در برخی از حوزه‌ها بزرگتر و بیشتر است. ما با جامعه‌ای مواجه هستیم که همه می‌توانند پیام خود را به صورت ارزان تولید و پخش کنند.

فیروزآبادی تصریح کرد: مردم به طور وسیع و دائم در حال قضاوت حکومت هستند، حتی اگر صلاحیت تخصصی آن را نداشته باشند، بنابراین متولیان امور و مسئولان وظیفه دارند مردم را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: نمی‌توانیم راجع به روایت‌ها سکوت کنیم و کار حساس و مهم حکومتداران در شرایط کنونی، روایت اول است.

فیروزآبادی گفت: نظام اداری باید مسئولیت‌پذیر بوده و به شفافیت باور عمیق داشته باشد.

انتهای پیام/

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آزادی گروگان‌ ۹ ساله پس از ۱۳ روز اسارت از چنگال آدم‌ربایان

ی نوامبر 27 , 2022
ساعاتی پیش با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی بم کودک ۹ ساله پس از ۱۳ روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با تلاش ماموران پلیس بم کودک ۹ ساله ای که ۱۳ روز قبل از شهرستان بیرجند گروگان […]