تکرار فرهنگ عاشورا در هشت سال دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان ، سردارحسین معروفی در سیزدهمین یادواره شهدای جبالبارز این شهرستان اظهار داشت: مراسم شهیدان مراسم عزاداری نیست بلکه مراسم فتوحات اسلامی، عزت، شرف و بزرگی است

وی شهدا را شناسنامه ملت خواند و بیان داشت: شهدا مایه عزت ما شدند هر که می خواهد ملت ایران را بشناسد، باید به این ملت در جنگ نابرابر با دشمن بنگرد.

معروفی تصریح کرد: ملت ایران برای حفظ و بقای دین اسلام ۱۸۸ هزار شهید تقدیم کرد و این قدرت بازدارندگی، نرم افزار و سخت افزاری ما در جنگ نابرابر با همه اشرار عالم بود که به فضل خدا پیروز و سر بلند شدیم و اکنون ما در عرصه‌های مختلف پیشرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت دین، اسلام ناب محمدی است و شهدا جان و آبروی خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای حفظ دین، ایمن سازی کشور، الگوسازی عاشورا و برای غیرت و محافظت از ناموس، جان خود را فدا کردند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: شهدا هیچ عقبه مادی برای خود تعریف نکردند آن‌ها سر کلاس عباس بن علی (ع)، حسینی شدند این یک سر دارد.

وی اظهار کرد: شهیدان ما در کلاس عباس بن علی (ع) ادب، وفای به امام، بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی را آموختند، هر کس می خواهد به سیدالشهدا (ع) برسد باید به عباس بن علی (ع) اقتدا کند.

معروفی اربعین را بستر ساز ظهور دانست و افزود: شهید سلیمانی برای زمینه سازی حضور جهان اسلام در اربعین حسینی امنیت ایجاد کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این که ویژگی‌های عباس بن علی (ع) در شهدای ما نهادینه شده بود، ابراز کرد: سه مولفه موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد که امروز این مولفه‌ها مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مولفه پیروزی ما در دفاع مقدس، ایمان عملی و حسن ظن به ذات اقدس الهی بود ما باور داشتیم دستورات الهی حق است و محقق می پیوندد.

معروفی تصریح کرد: نیم روز عاشورا بقای دین خدا بود و فرهنگ عاشورا یکبار دیگر در هشت سال دفاع مقدس تکرار شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این که شکل و محتوای دفاع مقدس دین و عاشورا بود، ادامه داد: عناوین، رمز عملیات‌ها و پیشانی بندهای رزمندگان با محتوای دین و عاشورا بود و بعد از عاشورا تنها در دفاع مقدس بود که رزمندگان برای رسیدن به خدا از یکدیگر سبقت گرفتند.

وی تاکید کرد: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می فرماید؛ شب‌های عملیات کربلای پنج، شب های قدر جمهوری اسلامی است و سپاه در شلمچه کربلا را مشق کرد.

معروفی اضافه کرد: دومین مولفه پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس، وحدت واقعی برای رضای خدا بود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این که وحدتی قابل قبول است که تحت نظر امام باشد، عنوان کرد: در دفاع مقدس مسائل سیاسی حقیر بود زیرا کار بزرگ بود و در جنگ هست ساله به خاطر مسائل سیاسی راه نفوذ را برای دشمن باز نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات اجرایی کردن الگوی مدیریت دفاع مقدس است.

معروفی با بیان این مطلب که در جنگ تکیه به مردم و مشارکت آنها و وحدت حول امام یک اصل بود، یادآور شد: در یکساله اول جنگ با وجود جریان لیبرال پیروزی حاصل نشد، اما در دومین سال جنگ که این جریان برکنار شد با تغییر نگاه چندین عملیات غرور آفرین انجام دادیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان مولف مدیریت صحیح انقلابی را سومین مولفه پیروزی ما در دفاع مقدس برشمرد و اضافه کرد: این مولفه در امام راحل نهادینه شده بود و ایشان مولفه‌های ایمان عملی و حسن ظن به ذات اقدس الهی و وحدت واقعی برای رضای خدا را در کنار یکدیگر قرار داد و مدیریت کرد.

وی با بیان این مطلب که امام راحل حاکم بر قلوب ما بود، بیان کرد: ایشان با مدیریت صحیح، جنگ محنت‌ بار را به دفاع مقدس تبدیل کرده و آن را جاوید کرد.

معروفی اظهار کرد: من به عنوان بچه انقلابی با گفتمان امام و رهبری مخالفم زیرا امام، امام است هر دو فرمان دادند و ما اطاعت کردیم.

وی تاکید کرد: ما اگر امام خامنه‌ای (مدظله العالی) این شخصیت بزرگ را نداشتیم قطعا وضع ما از افغانستان و پاکستان بدتر بود امروز امن ترین کشور هستیم این را مدیون شهدا و حاج قاسم هستیم.

بنابر این گزارش سیزدهمین یادواره شهدای جبالبارز با برنامه های متنوع فرهنگی در روستای بنستان از توابع جبالبارز شمالی با حضور پر شور و گسترده مردم ولایت مدار و شهیدپرور برگزار شد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار معنوی‌ خادمیاران رضوی با خانواده شهدای جیرفت

ی ژوئن 12 , 2022
همزمان بادهه کرامت و در جهت بزرگداشت یاد خانواده های شهدا در این ایام خادمیاران رضوی کانون ایثار و شهادت جیرفت با خانواده های ایثارگران دیدار کردند.