تحقق سازش در ۱۱ پرونده محکوم به قتل در استان کرمان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از تحقق سازش در ۱۱ پرونده محکوم به قتل طی ۵ ماه گذشته خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، مهدی تقی‌زاده در تشریح این خبر اظهار داشت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری با همت و تلاش شوراهای حل اختلاف استان کرمان، ۲۷ هزار و ۶۳۴ پرونده به مصالحه ختم شده است و در این رابطه باید توجه داشت که نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح، ۴۳ درصد است.
وی با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان، عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۷ عضو و دبیر در این شوراها فعالیت دارند که در جهت نیل به صلح و سازش تلاش می کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف علاوه بر وساطت در امر صلح وسازش در آزادی زندانیان نیز نقش مهمی را ایفا کرده اند، افزود: خوشبختانه طی ۵ ماهه امسال در ۱۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان، یک هزار و ۱۸۰ پرونده منجر به سازش شده و ۲۳۷ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان های استان آزاد و به جمع خانواده های خود بازگشته اند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به عملکرد شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان کرمان، افزود: طی ۵ ماه گذشته ۱۴ هزار و ۹۸۸ پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان وارد و ۱۵ هزار و ۵۶۵ پرونده مختومه شده است که از این تعداد سه هزار و ۹۴ پرونده منجر به سازش شده اند.
تقی زاده افزود: هشت هزار و ۸۹۸ پرونده موجودی ابتدای سال جهت رسیدگی به شعب اجرای احکام ارجاع داده شده که براساس رسیدگی های انجام شده، کاهش ۶ درصدی موجودی را به همراه داشته است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پلمپ یک کارخانه آسفالت آلاینده در شهرستان قلعه گنج

چ سپتامبر 7 , 2022
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج از پلمپ کارخانه آسفالت آلاینده به دلیل مشکلات زیست محیطی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان؛ سلمان کرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت: یک واحد کارخانه آسفالت که برخلاف قوانین زیست محیطی و نقض ماده […]