شرکت بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در انتخابات شورای دانش آموزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شرکت بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در انتخابات شورای دانش آموزی گفت: انتخابات شورای دانش آموزی اقدامی عملی برای تمرین مسوولیت های اجتماعی آینده سازان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ رضا رضایی در آیین نمادین بیست و ششمین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان در دبیرستان دخترانه متوسطه اول اکبر آدینه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای غزه تاکید کرد: اراده استوار مردم غزه مهمترین عامل پیروزی و فتح مسجد الاقصی در آینده ای نزدیک است.

وی با بیان اینکه انتخابات دانش آموزی در واقع تمرین دموکراسی و فرصتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدارس است تا بستر مشارکت آنان در عرصه های مختلف  در آینده ای نه چندان دور  فراهم شود افزود: شورای دانش آموزی گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از جلوه‌های زیبای انتخابات دانش‌آموزی شعارها، صحبت ها، نظرها و برنامه های متنوع و جذابی است که دانش آموزان در ایام انتخابات مطرح می کنند که این فرآیند تربیتی در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و روح مشارکت جویی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

رضایی با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی متعلق به همه دانش آموزان با سلایق متعدد و مختلف است، یادآورشد: این شورا به دانش آموزان ورزشکار و ورزش دوست، پژوهنده و پژوهشگر،‌ هنرمند و اهل ذوق، نقاد و پرسشگر و در یک کلام به همه دانش آموزان مدرسه با نگاه‌های مختلف اختصاص دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امیر حسین سهرابی دانش‌آموز رودباری نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور شده است گفت: رسیدن به این موفقیت توسط یکی از دانش آموزان این منطقه محروم از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که زمینه را برای شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان این مرز و بوم فراهم ساخته است.

بر پایه این گزارش: بیست و ششمین انتخابات شوراهای دانش آموزی یادبود« شهیده میارطارق عزالدین دانش آموز دختر فلسطینی» با شعار « شورای دانش آموزی؛ پیشران تحقق ایران قوی » با حضور بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در ۶۰۲۰ مدرسه استان برگزار شد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قدردانی رئیس قوه قضائیه از تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در استان کرمان

پ نوامبر 2 , 2023
رئیس قوه قضائیه، تعیین تکلیف خودروهای توقیفی پرونده‌های موادمخدر در استان را از اقدامات مثبت برشمرد. ‌