هیچ‌گاه در نقطه کور وسایل نقلیه سنگین قرار نگیرید

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان در خصوص توجه به نقطه کور وسایل نقلیه سنگین برای پیشگیری از سوانح رانندگی هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، سرهنگ”معین الدینی”در این خصوص بیان کرد: با توجه به عبور نسبتا زیاد وسایل نقلیه سنگین از محورها بعضا شاهد تصادفاتی ناشی از عدم توجه به نقطه کور این دست وسایل نقلیه سنگین هستیم که لازم است بدانیم نقش تریلرها و کامیون ها در تصادفات ناشی از عدم دقت به نقاط کور بسیار بیشتر از سایر خودروهاست.

وی در ادامه افزود: اینگونه وسایل نقلیه سنگین همیشه مقصر نیستند بلکه اکثر اوقات این رانندگان دیگر وسایل نقلیه هستند که به این موضوع مهم دقت نمی کنند و خود را در محدوده خارج از دید رانندگان وسایل نقلیه سنگین قرار می دهند.

سرهنگ”معین الدینی”یادآور شد: وسایل نقلیه سنگین هر چه از نظر ارتفاع و حجم طولی و عرضی بزرگ تر باشند نقاط کور آن ها افزایش پیدا می کند و می توانند زمینه ساز تصادفات جبران ناپذیر شوند از اینرو می طلبد با مدنظر قراردادن این مورد تا حد امکان از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان عنوان کرد: رانندگان وسایل نقلیه سبک و راکبین موتورسیکلت نیز موظف هستند برابر مقررات راهنمایی و رانندگی فاصله ایمن از خودروی در حال حرکت را رعایت نمایند و با توجه به این نکات مهم یک رانندگی و تردد ایمن برای خود و سایرین رقم بزنند.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیگیری راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان جیرفت

د سپتامبر 18 , 2023
جلسه راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.