وجود مشکل در تامین آب شرب روستاهای جیرفت/تصفیه خانه جیرفت به‌زودی افتتاح می‌شود

فرماندار جیرفت از وجود مشکل در تامین آب شرب در روستاهای تابعه این شهرستان گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ احمد بلند نظر فرماندار شهرستان جیرفت در گفتگو با سلطانی نژاد معاون مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان از وجود مشکل در تامین آب شرب در روستاهای تابعه این شهرستان گفت و افزود: روستاهای بخش ساردوئیه و جبالبارز و اسماعیلی و اسفندقه با مشکلات عدیده ای در زمینه آب آشامیدنی مواجه هستند، بطوریکه هر زمان پمپ های آب با قطعی مواجه می شوند ۴۸ ساعت طول می کشد تا آب در شبکه به گردش بیفتد.

فرماندار جیرفت سپس به نحوه پمپاژ آب در شبکه توزیع روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: آب در شبکه توزیع روستاهای این بخش بصورت مستقیم انجام می‌گیرید و اعتبارات قابل توجهی در این حوزه تخصیص داده شده اما لازم است خیرین در حوزه مالی و اعتباری ورود کنند و مجموعه آب و فاضلاب هم در این راستا بیشتر توجه کند تا مشکلات موجود حل و فصل شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت ادامه داد: طراحی و اجرای شبکه آب شرب سالم در دهستان رمون ضرورت دارد و ما تامین آب شرب پایدار و سالم را از شما مسئولان آب و فاضلاب خواستاریم.

در ادامه این گفتگو، سلطانی معاون مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: بدلیل پراکندگی که در روستاهای جنوب کرمان ،بخصوص جیرفت که در سطح استان بیشترین روستا را داراست، اعتبارات چشمگیری را سال گذشته گرفتیم، اما متاسفانه امسال اعتبارات مناسبی به استان کرمان جهت عملیات های عمرانی آب و فاضلاب تخصیص داده نشده است.

سلطانی نژاد سپس به پروژه عظیم انتقال آب سد جیرفت به حوزه شهری این شهرستان اشاره کرد و گفت، تصفیه خانه جیرفت بزودی افتتاح خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب مدیر عامل آب و فاضلاب استان به مبحث فاضلاب جیرفت پرداخت و گفت: تجهیزات آن خریداری شده است و پیمانکار این پروژه آماده به کار است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بارش برف در گردنه های جیرفت/استقرار راهداران در جاده‌ها

س ژانویه 10 , 2023
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از بارش برف در محور جیرفت _ساردوئیه و بارش باران در اکثر جاده های جنوب کرمان خبر داد.