توسعه تخت های بیمارستانی استان کرمان بر اساس سند درمان ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:
توسعه تخت های بیمارستانی استان بر اساس سند درمان ۱۴۰۴ دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تهیه نقشه خطر و تهدیدات نامتعارف استان خبر داد و گفت: در این نقشه مشخص شده که هر نقطه از استان در معرض چه آسیب هایی بوده و سناریوهای مختلفی برای هر منطقه نوشته و تمهیداتی برای مقابله با آن در نظر گرفته شده است.
مهدی احمدی نژاد افزود: برنامه های ارتقای آمادگی حوزه سلامت در برابر تهدیدات اعم از تجهیز، آموزش، سازماندهی و تمرین بر مبنای نقشه های مذکور طراحی و اجرا گردیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وجود آزمایشگاه مرجع و متخصصان مجرب در استان از نقاط قوت حوزه سلامت در زمینه کشف، تشخیص و آشکارسازی تهدیدات بیوتروریسم به شمار می رود.
وی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که با استفاده از روش های غیر مسلحانه با هدف افزایش تاب آوری و استمرار کارکردها در زمان وقوع تهدیدات عمدی اجرا می گردد.
وی با بیان اینکه ما باید نسبت به تهدیدات هوشیار باشیم؛ گفت: کرونا یک زنگ خطر بود برای هوشیار شدن و شاید به نوعی خیلی از کشورهای دنیا را از خواب بیدار کرد، خوشبختانه در این پاندمی با توجه به تحریم هایی که بود و عدم حمایت خارجی، از تهدیدات استفاده کردیم و آنها را به فرصت تبدیل کردیم.
وی تولید ماسک، ساخت دستگاههای ونتیلاتور و تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید را از جنبه های موثر استقرار رویکرد پدافند غیرعامل در سطح کشور برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه استقرار نظام پایش سندرومیک بیماری ها در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فرآیند رصد، کشف، هشدار و مدیریت بیماری های مهم و واگیردار با سرعت و کیفیت بهتری صورت می پذیرد، به نحوی که مدیریت اپیدمی ها را تسهیل و کنترل همه گیری با سرعت بیشتری انجام می شود.
مهدی احمدی نژاد گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس سند درمان ۱۴۰۴، ضمن برآورد تخت های بیمارستانی، برنامه ریزی لازم را جهت بهبود و دست یابی به شاخص تخت به جمعیت انجام داده است.
وی ادامه داد: شهرک سلامت استان کرمان باید ایجاد شود و در این شهرک همه تخصص ها و مراکز تشخیصی و تصویربرداری به صورت متمرکز وجود داشته باشند تا مکان مناسبی برای بیماران فراهم گردد و از استانداردهای لازم نیز برخوردار باشد.
انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی بخش منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان یک ضرورت است

د نوامبر 7 , 2022
دکتر علیزاده رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، بر ضررورت راه اندازی بخش منابع طبیعی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان تاکید کرد.