طرح ممنوعیت خروج دام از استان

در ستاد تنظیم بازار استان کرمان موضوع ممنوعیت خروج دام از استان مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۴ بهمن ماه در ستاد تنظیم بازار استان افزود: همزمانی ماه مباره رمضان و ایام پایانی سال مقداری از پیک مصرف را کاهش می‌دهد و در هم ادغام شده‌اند.

وی ادامه داد: مصرف گوشت مرغ به دلیل تغییر قیمت گوشت قرمز، بالا رفته است اما خوشبختانه ضریب تولید مرغ نیز در استان بیشتر شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: مجوز خروج دام از استان کرمان به هیچ‌وجه داده نمی‌شود، مردم نباید متضرر شوند، ضمن اینکه نهاده‌های دامی هم ثبات پیدا کرده و دلیلی برای خروج دام نیست.

استاندار کرمان تاکید کرد: دامی که در استان تولید شده باید داخل استان هم فروش برود. وی گفت: گوشت را از هرجا می‌توانید وارد کنید که نیاز مردم تامین شود و با قیمت کمتر و وفور بیشتر بتوانند خرید کنند. 

فداکار بیان داشت: از زاهدان می‌توانیم گوشت را وارد کنیم، دولت یارانه‌ای را اختصاص داده و کشتارگاه‌هایی در زاهدان تجهیز شده است و آمادگی وجود دارد، ضمن اینکه فاصله حمل و نقل زیادی هم نداریم.

وی ادامه داد: با همراهی تعاونی مرغداران، جوجه‌ریزی انجام و ظرفیت مناسبی ایجاد شده و به سمتی برویم که مصرف ما نیازمند تولید استان‌های دیگر نباشد و خودکفا شویم.

استاندار کرمان بر مراقبت بازار در ماه‌های پایانی سال و ماه رمضان تاکید کرد و گفت: مراقبت کنیم‌ که با تکانه‌ قیمتی و کالایی مواجه نشویم و کالاها با قیمت مناسب و وفور در دسترس مردم باشد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی مشکلات کارخانه کنستانتره سیلیس و میکرونیزه سیلیس فاریاب

چ ژانویه 24 , 2024
تاکید بر حفظ شرایط کار و تولید دادستان کرمان در جریان بازدید از کارخانه کنستانتره سیلیس فاریاب، رفع مشکلات حقوقی و موانع تولید این کارخانه را در دستور کار قرار داد.