آغاز برداشت پیاز طرح استمرار در شهرستان عنبرآباد

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از آغاز برداشت پیاز طرح استمرار بیش از ۱۰۰ هزار تن در شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی سطح زیر کشت پیاز طرح استمرار در این شهرستان را ۲۱۱۸ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت پیاز طرح استمرار از نیمه اول آذرماه در این شهرستان آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

پیرنیا  گفت: سطح زیر کشت پیاز طرح استمرار شهرستان عنبرآباد ۲۱۱۸ هکتار با متوسط عملکرد ۵۳ تن در هکتار است که برای برداشت هر هکتار محصول پیاز از ۷۵ تا ۸۰ نفر نیروی کار بومی استفاده می شود.

وی شرایط مطلوب اقلیمی در سال جاری را به همراه استفاده از بذر سالم و استاندارد و همچنین تغذیه مناسب در میزان برداشت محصول موثر دانست و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از ۲۱۱۸ هکتار سطح زیر کشت پیاز بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول با کیفیت برداشت و به بازارهای هدف عرضه گردد.

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از کشاورزان خواست تا نسبت به برداشت و عرضه به موقع محصول خود برنامه ریزی کنند و گفت: با توجه به اینکه  در حال حاضر قیمت محصول پیاز مناسب است لذا کشاورزان باید نسبت به برداشت منظم، مداوم و عرضه به بازارهای مصرف اقدام کنند تا با مشکل انباشته شدن محصول، عرضه بیش از تقاضا و کسادی بازار در روزهای پایانی روبرو نشویم.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش ۲۸درصدی سرقت در قلعه‌گنج

س دسامبر 5 , 2023
رئیس دادگستری قلعه گنج گفت: سرقت‌های مستوجب تعزیر این شهرستان در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش یافته است.