توصيه‌های بهداشتی در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار

توصيه‌های بهداشتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ این روزها با پدیده گرد و غبار در منطقه مواجه هستیم، چه بهتر که به توصيه‌هاي بهداشتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمان در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار توجه کنیم.

۱-کودکان، افرادسالمند، زنان باردار و همچنین افراد دارای بیماریهای زمینه ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و در صورت ضرورت به حضور در این اماکن بااستفاده از ماسک و یا پارچه مرطوب و قرار دادن آن در جلوی دهان و بینی در این اماکن حضور یابند.

۲- تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری نمایند.

۳-در زمان حضور در هواي آزاد و خارج از منزل از دويدن و فعاليت هايي كه منجر به افزايش تعداد تنفس فرد مي شود خودداري گردد.

۴-بيماران مبتلا به آسم و افرادي كه به دليل گرد و غبار دچار تنگي نفس، سرفه هاي مكرر و درد قفسه سينه مي گردند، در صورت تداوم علائم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و یا به پزشك مراجعه نمايند و برنامه درماني خود را ادامه دهند.

۵-عابران پیاده حین عبور از عرض معابر با احتیاط عمل کرده و از لباس روشن استفاده نمایند.

۶-توصیه می گردد در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده گردد.

۷-بدلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی می باشد خودداری گردد و در صورت نیاز، رانندگی با چراغ روشن انجام شود.

۸- در محیط های مسکونی و اداری از باز کردن درب و پنجره ها خودداری نمایید و درب و پنجره ها را با نوار درزگیر یا پارچه و… عایق نمایید.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشدید برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در جیرفت

ش اکتبر 14 , 2023
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: پلیس در راستای ارتقاء آسایش و آرامش شهروندان با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش برخورد شدیدتری خواهد داشت .