نقش کلیدی طلاب و روحانیون در ترویج فرهنگ منابع طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ صبح امروز در چهارمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم‌ مقام حوزه های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سلمه ای مدیر حوزه های علمیه استان کرمان و قاسم رحیمی نیا مديرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان چند اصله نهال در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان جیرفت غرس شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم‌ مقام حوزه های علمیه کشور در این مراسم ضمن تاکید به اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع طبیعی شامل آب، خاک و درختان و گیاهان می‌شود یکی از مؤلفه‌های اصلی حیات و زندگی بشر است و در آیات قران و احادیث به این امر مهم اشاره‌ شده است.

وی افزود: روحانیون با تشریح مسائل دینی برای مردم نقش مهمی در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی دارند.

قائم‌ مقام حوزه های علمیه کشور ضمن اشاره به نقش روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و انفال افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح ملی یک اقدام بسیار ارزنده است و روحانیون و طلاب نیز با مشارکت همه جانبه بایستی نقش موثری در پیش برد اهداف این طرح ایفا کنند.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر اینکه فرهنگ منابع طبيعی بايد به معارف عمومی تبديل شود، گفت: روحانيت در ترويج اين امر مقدس و باارزش نقش مهم و اساسی دارند.

قاسم رحیمی نیا افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال ۱۶ میلیون اصله نهال در جنوب کرمان، تولید و در عرصه های منابع طبیعی و اراضی مستعد کاشته می شود که سعی داریم این میزان را افزایش دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزایش سرانه پوشش گیاهی، تولید ترسیب کربن، مبارزه با فرسایش خاک، بهبود معیشت ساکنان و جوامع محلی، کاهش آلودگی های هوا، مدیریت و ذخیره آبهای زیرزمینی را برخی از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین حسینی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل، حجت‌الاسلام والمسلمین تارم نماینده ولی فقيه و امام جمعه جیرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین شهداد نژاد مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع)، جمعی از اعضای شورا معاونین اداره کل، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) جیرفت در این مراسم حضور داشتند.

#درخت_برای_زندگی

#با_هم_بکاریم_برای_ایرانی_سرسبز_ایرانی_قوی

#طرح_مردمی_کاشت_یک_میلیارد_درخت

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سقوط مرگبار از قله شیوشگان ارتفاعات کوه های صاحب الزمان کرمان/ انتقال فوتی توسط نیروهای هلال احمر

ج مارس 10 , 2023
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از سقوط مرگبار یک زن میانسال از قله شیوشگان در ارتفاعات کوه های صاحب الزمان کرمان خبر داد و گفت: نیروهای هلال احمر قریب به 3 ساعت جسد را از ارتفاعات به دامنه کوه انتقال دادند.