منابع مالی اجرای طرح جنگلکاری تل‌سیاه جیرفت تامین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، جعفر رودری روز یکشنبه در بازدید از طرح جنگلکاری تل سیاه ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده و اجرای موفق این طرح برای رفع مشکلات مالی و اعتباری قول مساعد داد.

حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این بازدید هدف از اجرای طرح جنگلکاری تل سیاه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد.

وی نهال‌های کشت شده در طرح جنگلکاری تل سیاه را از نوع کُنار و کهور سازگار با شرایط اکوسیستم منطقه برشمرد و وسعت این طرح را ۳۷۸ هکتار دانست و گفت: این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

احمدی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار طرح جنگلکاری تل سیاه می توان این طرح را در سطح بیشتری اجرایی کرد لذا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای همکاری لازم به منظور توسعه بیشتر این پروژه و رفع مشکلات اعتباری درخواست مساعدت داریم.

تل‌سیاه در فاصله ۱۰ کیلومتری جیرفت و در کیلومتر پنج جاده دلفارد واقع شده است. ایرنا

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش مهم پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از سیلاب و ایجاد امنیت مالی و جانی برای ساکنین شهر زهکلوت

ی ژانویه 24 , 2021
به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، ظهر امروز دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه سفر خود به جنوب کرمان به اتفاق دکتر برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و محمود قانعی فرد فرماندار شهرستان رودبارجنوب از […]