سیلاب و گرمای هوا مهم‌ترین عامل افزایش موارد عقرب گزیدگی

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب از ۶۰ مورد عقرب‌گزیدگی در فروردین ماه خبر داد و از مردم خواست با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع گرما مراقب باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ باقری از سیلاب‌ها و افزایش دمای هوا به عنوان عوامل مهم تشدید فعالیت عقرب‌ها در منطقه رودبار جنوب نام برد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب بر لزوم رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از گزش تاکید کرد و افزایش آمار عقرب‌زدگی را یک هشدار جدی دانست و افزود : باید رعایت موارد ایمنی بیش‌از گذشته مدنظر مردم قرار گیرد.

وی از مردم خواست برای جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از سم عقرب گزیدگی به راهکارهای ارائه شده توجه کنند.

وی ادامه داد : بهترین راهکار و اقدام به سازی محیط از قبیل جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی شامل سنگ آجر و زباله از نزدیکی اماکن مسکونی جلوگیری از بازی‌کردن کودکان مقارن با غروب آفتاب در بیرون از خانه و ارتفاع‌دادن مناسب به مقدار حداقل ۴۰ سانتیمتر درب ورودی ساختمان‌ها است که رعایت این موارد در کاهش عقرب گزیدگی موثر هستند.

وی گفت : احتیاط در پوشیدن لباس و کفش در مناطق عقرب‌خیز و تکاندن لباس و کفش قبل‌از پوشیدن، لزوم پوشیدن کفش و اجتناب از پابرهنگی احتیاط در محل خواب و اجتناب از فروبردن دست بدون محافظ در زیر سنگ‌ها حفره‌ها و سوراخ‌های فاقد دید کافی موارد مهمی است که رعایت آن‌ها الزامی است.

باقری با اشاره به اقدامات اولیه در زمان عقرب گزیدگی گفت : در درجه اول حفظ خونسردی و آرامش بی‌حرکت و ثابت نگه‌داشتن عضو گزیده‌شده استفاده از بسته‌های آب سرد به مدت یک تا دو ساعت مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی از اقدامات اولیه عقرب‌زدگی است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای استان کرمان تا پایان هفته

ش مه 11 , 2024
طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شرق استان وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت لذا کاهش کیفیت هوا در مناطق جنوب و جنوب شرقی محتمل است.