دستگیری بیش از ده نفر به دلیل خرید و فروش رای، اخلال در روند انتخابات در جیرفت

فرماندار شهرستان جیرفت از دستگیری چند نفر به دلیل خرید و فروش رای در این شهرستان خبر داد و گفت: با طرفداران نامزدهایی که با خرید و فروش رای به‌دنبال زیرسوال بردن سلامت انتخابات هستند از طريق مراجع قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ احمد بلند نظر امروز جمعه در ستاد انتخابات جیرفت اظهار کرد: مسوول رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادستان است و مدیریت جرایم توسط ضابطان قضایی آموزش دیده گزارش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار ضابطان قضایی، دیگر نیروهای امنیتی نیز تخلفات مربوط به انتخابات را در سراسر شهرستان جیرفت رصد می‌کنند.

بلند نظر با اشاره به اینکه در راستای سلامت انتخابات، جلسات متعددی برگزار شد، یادآور شد: در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی، سلامت انتخابات رصد شد و خوشبختانه پرونده‌های جدی ناشی از تخلفات انتخابات در شهرستان گزارش نشده است.

فرماندار شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در روز ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی، گزارش سوء به دست ما نرسید اما امروز و در روند رای‌گیری، تخلف خرید و فروش آرا گزارش شده که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با متخلفان قاطعانه برخورد شد.

وی با بیان اینکه طبق دستور  افشین صالحی نژاد دادستان شهرستان تعداد ۶ قاضی و در سراسر شهرستان،  برای رسیدگی و بررسی در میدان هستند، خاطرنشان کرد: وطبق دستور دادستان براساس قانون، حبس، شلاق و جزای نقدی در انتظار مجرمانی است که اقدام به خرید و فروش آرای می‌کنند.

به گفته فرماندارشهرستان جیرفت؛ امروز در جریان برگزاری انتخابات در جیرفت تعداد  ۱۰ نفر دستگیر شدند که  این مجرمان، با حضور در شعب صندوق رای ، اقدامات مجرمانه انجام میدادند.بلند نظر در پایان خطاب به مردم اعلام کرد هرگونه اعلام جرم را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهنام سعیدی منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شد

ش مارس 2 , 2024
بهنام سعیدی منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد با کسب ۳۷ هزار رأی در مجلس شد.