سهم ۴ درصدی استان کرمان از اقتصاد ملی

استاندار کرمان گفت: سهم استان کرمان در اقتصاد ملی به ۴ درصد ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، محمدمهدی فداکار صبح یکشنبه ۱۵ بهمن در شورای اداری استان با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور عنوان کرد: نرخ بیکاری استان کرمان همانند سایر نقاط کشور ۴ درصد کاهش داشته و به ۷.۴ درصد رسیده است.

استاندار کرمان، بهبود فضای کسب و کار استان به رتبه ۱۲ کشوری را انگیزه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران دانست و افزود: سهم استان در اقتصاد ملی به ۴ درصد ارتقا یافته که اهمیت بسزایی دارد.

فداکار کرمان از ظرفیت بالای استان برای تولید و تامین‌ گوش مرغ مورد نیاز استان‌ نیز گفت و بیان کرد: کرمان به دلیل واردات مرغ، همیشه در نوسان قیمت با چالش مواجه است که با رفع محدودیت‌ها می‌تواند ظرفیت توسعه‌ای خود را فعال کند.

وی تصریح کرد: در مجموع استان، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های زیرساختی در حال انجام است. طرح‌های متعدد آبرسانی در استان یکی از آنها است که بزرگترین مشکل ما را تا حدی برطرف کند.

استاندار کرمان گفت: در حوزه مسکن تا پایان سال جاری، ۱۰ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود و کمک بزرگی به کنترل بازار دارد.

فداکار عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی عمده اشتغال استان را دارند، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط این شرکت‌ها در حال اجراست.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لاله زار و شهربابک سردترین شهر‌های کرمان

ی فوریه 4 , 2024
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: لاله زار و شهربابک با دمای ۱۲درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین شهر استان بوده اند.