احیا رویشگاه های گیاهان دارویی و مرتعی در سطح بیش از ۴۳۴۷ هکتار از مراتع جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۴۳۴۶ هکتار از مراتع جنوب کرمان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان؛ قاسم رحیمی نیا با اشاره به اینکه عملیات های بیولوژیک و بیومکانیک و بصورت به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجرا می باشد، افزود: با توجه به فصل بارش در سطح بیش از ۴۳۴۶هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مجریان طرحهای مرتعداری ، صاحبان پروانه چرای دام ، تشکلهای مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

رحیمی نیا با اعلام اینکه با مشارکت مردمی در شهرستان های جیرفت، فاریاب، قلعه گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذر پاشی انجام می شود گفت: بذر پاشی از اواسط دی ماه سال جاری شروع و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه از کلیه بهره برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوست داران طبیعت جهت مکانیابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم افزود: با شناسایی این ذخیرگاه ها در سطح منطقه می توان جهت حفظ، اصلاح و توسعه و بهره برداری اصولی از این مراتع برنامه ریزی لازم را انجام داد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح ایستگاه پایش کیفی هوای جیرفت

چ ژانویه 24 , 2024
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: ایستگاه پایش کیفي هوای جیرفت افتتاح شد.