۵۰ درصد داوطلبان استان کرمان تایید صلاحیت شده‌اند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان کرمان را ۳۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۷۵ نفر این افراد مرد و ۴۷ نفر زن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، رحمان جلالی ظهر دوشنبه ۱۸ دی ماه در نشست خبری  آمار تایید صلاحیت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی را به تفکیک حوزه‌های انتخابیه در استان اعلام کرد و گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه از بین ۶۹ نفر شرکت کننده ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴ نفر زن و ۲۳ نفر مرد هستند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تعداد داوطلبین ۳۸ نفر بوده که ۲۴ نفر تایید صلاحیت شدند که شامل ۲ نفر زن و ۲۲ نفر مرد است.

جلالی ادامه داد: حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد تعداد داوطلبین ۵۲ نفر بوده که از این تعداد ۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند که یک نفر خانم و ۲۲ نفر مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: حوزه انتخابیه رفسنجان و انار  تعداد داوطلبین ۸۱ نفر بوده که ۵۱ نفر تایید شدند و شامل ۸ نفر زن و ۴۳ نفر مرد هستند.

جلالی ابراز داشت: حوزه انتخاباتی زرند و کوهبنان ۷۰ نفر داوطلب داشته که ۴۰ نفر شامل ۳ نفر زن و ۳۷ نفر مرد تایید شده‌اند.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر تعداد داوطلبین ۵۶ نفر بوده که ۱۶ نفر تایید شده که از این تعداد ۴ نفر خانم و ۱۲ نفر آقا هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در حوزه انتخابیه شهربابک تعداد داوطلبین ۴۸ نفر بوده که از این تعداد ۳۰ نفر تایید صلاحت شده و شامل ۳ نفر زن و ۲۷ نفر مرد هستند.

جلالی افزود: در حوزه انتخابیه کرمان و راور، ۱۸۷ داوطلب شدند که از این تعداد ۹۳ نفر تایید صلاحیت شده و شامل ۲۰ نفر زن و ۷۳ نفر مرد هستند.  

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان تعداد داوطلبین ۴۴ نفر بوده که از بین آنها ۱۸ نفر تایید صلاحیت و شامل ۲ نفر زن و ۱۶ نفر مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مجموع افراد تایید شده در استان ۳۲۲ نفر است که به تفکیک ۲۷۵ نفر مرد و ۴۷ نفر زن تشکیل می‌دهند و درصد تایید شده از کل داوطلبین در کل استان ۵۰ درصد است.

جلالی در بحث فرآیند برگزاری انتخابات گفت: اکثر مراحل اجرایی انتخابات به صورت الکترونیکی است لذا دستگاه‌های احراز هویت توسط فرمانداران حفظ و عیب‌گیری شده است.

وی تعداد صندوق‌های رای و شعب اخذ رای را ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان عنوان کرد و گفت: تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی قبل از شروع تبلیغات رسمی به ما از سوی ستاد تبلیغات اعلام خواهد شد و آماده است.

جلالی افزود: تمام سیاست‌های تبلیغاتی به واسطه سلامت عدالت انتخاباتی انجام خواهد شد و همه در راستای سلامت انتخابات و نظارت بر تبلیغات آماده همکاری هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات پرشور و پرنشاط گفت: رسانه‌ها در انتخابات نقش موثر و پررنگی خواهند داشت و حلقه میانی اصلی در بحث به میدان آمدن مردم پای صندوق‌های رای هستند و نقش بی بدیل آنها در مشارکت مردم در انتخابات ایفا می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مردم حق تعیین سرنوشت خود را به عهده دارند و برگزاری انتخابات به نام مردم است، لذا با تبیین و اعلام دستاوردهای دولت و خدمات نظام می‌توان بذر امید را در دل مردم کاشت.

جلالی گفت: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات  امسال با ۵ سند هویتی گذرنامه، گواهی نامه، شناسنامه، کارت ملی و یا کارت پایان خدمت می‌توان رای داد و رای دهندگان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۱۷ برای ثبت دیدگاه‌ها، ابهامات و پیشنهادات مردمی توسط وزارت کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دختر ۵ ساله اهل منوجان نجات بخش زندگی سه نفر شد

س ژانویه 9 , 2024
با انجام هشتمین اهدای عضو سال جاری در کرمان؛ دختر ۵ ساله اهل منوجان نجات بخش زندگی سه نفر شد.