۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در استان نصب می‌شود

با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی، ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان به زودی نصب و ۲۷۰ ایستگاه به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، در جلسه تبیین طرح توانمدی و کارآفرینی مردم پایه روستاها ” تکام ” با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام شد، ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان نصب و مشکل  مکالمه و اینترنت روستاییان برطرف می‌شوند.

با ارتقای ۲۷۰ ایستگاه زمینه بهره‌مندی بهتر روستاییان  از ظرفیت مکالمه و اینترنت اپراتورهای موجود در کشور فراهم می‌شود.

محمدجواد عبدالکریمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: برای اجرای هرچه بهتر سند تحول روستا تحت عنوان “تکام” برای مواردی نظیر دوراپزشکی، آموزش از راه دور و موارد دیگر به اینترنت نیاز است که مقدمه آن ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر ایستگاه‌های مخابراتی در سراسر استان است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: این اقدام همچنین با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی انجام می‌شود و اعتبار ی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ازای هر سایت جدید ۷ میلیارد تومان و برای هر سایت ارتقا ۳ میلیارد برای انجام این مهم تخصیص یافته است.

در این جلسه همچنین در خصوص روستای هوشمند و اشتغال در فضای مجازی و سایر موارد مورد استفاده روستاییان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج

پ آگوست 17 , 2023
وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به جنوب کرمان و شهرستان کهنوج یکی از رسالت های دولت مردمی را رسیدگی به مناطق محروم عنوان کرد.