کرمان ظرفیت‌های متنوعی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

استاندار کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات و نشست مدیران اقتصادی استان با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه عنوان کرد: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار بزرگ و متنوعی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری بهره می‌برد.

وی افزود: فرصت‌های غنی در صادرات پسته، خرما و محصولات خارج از فصل وجود دارد، بیشترین اثر ثبت جهانی میراث فرهنگی در بین استان‌های کشور با هفت اثر مربوط به استان کرمان است و این مهم قابلیت گردشگری استان را نشان می‌دهد.

استاندار کرمان گفت: کرمان بزرگترین استان کشور و حلقه وصل چند استان است که ترانزیت بالای کالا و بار از این استان صورت می‌گیرد.

فداکار اظهار داشت: دو خط ریلی از جنوب‌شرق به مرکز کشور و همچنین پنج فرودگاه فعال، ظرفیتی برای کار در این استان به وجود آورده است.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: هدف وزارت امور خارجه برای کشور، تولید و خلق ارز از طریق صادرات، واردات، انتقال تکنولوژی، صدور خدمات دانش‌بنیان، ترانزیت و جذب سرمایه‌گذاری و غیره است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتخارآفرینی دو و میدانی‌کاران عنبرآبادی در مسابقات کشوری

ش آگوست 12 , 2023
دو و میدانی کاران عنبرآبادی در مسابقات کشوری خوش درخشیدند.