روایت جانباز دفاع مقدس از دانشگاه خودسازی؛ باید مانند حاج‌قاسم از انقلاب و ولایت مراقبت کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان، جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز باید همچون سردار دل‌ها با تمام وجود از ارزش‌های اسلام و انقلاب تحت زعامت و رهبری ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز مراقبت کنیم.

دوران دفاع مقدس برگ ‌زرینی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است و از محورهای اصلی در هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان شجاع رزمنده بودند که حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند.

جوانانی با سن و سال کم که افتخارات بزرگی را برای کشورمان رقم زدند و بعضی با سن و سال کم در سخت‌ترین شرایط در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس حماسه آفریدند.

در این بین نقش سرداران جوان بر کسی پوشیده نیست. سردارانی همچون شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید حمید عرب‌نژاد و … که در عملیات بیت‌المقدس شجاعت و دلاورمردی جوانان بسیجی ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند و شهر خون و قیام را از لوث وجود بعثی‌ها پاک‌کردند.

 یکی از جوانان کوهبنانی که در دوران دفاع مقدس درس و بحث را رها کرد و با تعدادی از دوستانش راهی جبهه‌های جنگ‌ شد، محمدرضا توکلی است که امروز به‌عنوان یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس است.

از تأسیس خیریه سجادیه تا خادمیاری رضوی

این جانباز سرافراز پس از اتمام جنگ در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، پزشکی، معنوی و اجتماعی منشا خدمات ارزند‌ه‌ای بوده است، توکلی پس از بهبودی مجروحیت به خدمت در سپاه پاسداران مشغول شد و در نهایت پس از سال‌ها خدمت در لباس مقدس پاسداری به‌عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان منصوب و تا زمان بازنشستگی در همین کسوت بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس سال‌هاست با جمعی از دوستان خود خیریه سجادیه کوهبنان را تاسیس کرده تا خدمتی به اقشار نیازمند داشته باشد، وی در حال حاضر با راه‌اندازی مرکز درمانی خیریه مرحوم سیدحسین روح‌الامینی در شهر کوهبنان با بهره‌جستن از پزشکان متخصص و متعهد کوهبنانی خدمت‌رسانی می‌کند.

این جانباز سرافراز مسؤول و عضویت در ستاد نماز جمعه کوهبنان، همکاری در ساخت و ساز حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان، همکاری در ساخت بقاع متبرکه شهرستان، تدریس در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور شهرستان، مسؤول کانون خادمیاران رضوی کوهبنان، مدرس برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین، انجام کارهای فرهنگی، نگارش چندین جلد کتاب و… را در کارنامه خود دارد.

دفاع مقدس یک دانشگاه خودسازی بود

محمد رضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان عنوان کرد: در سال ۶۰ در لبیک به ندای حضرت امام (ره) با تعدادی از جوانان کوهبنانی از جمله حاج‌رمضان ایزدی، حاج‌جواد رحیمی، حسین یوسف‌زاده، جواد رحمانی، مرحوم‌ محمد رمضان‌پور و مرحوم علی حسین‌زاده عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدیم در حالی که من در آن سال‌ها جوانی ۱۷ ساله بودم.

وی اظهار کرد: من در سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق‌القدس و آزادسازی بستان و در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد شرکت کردم که در این عملیات دچار جراحت و قطع پا شدم و در زمره جانبازان دوران دفاع مقدس قرار گرفتم.

یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ما در سنین جوانی بودیم که علاقه زیادی به کارهای نظامی و رزمی داشتیم لذا بنده به‌عنوان بسیجی در تیپ ثارالله در خدمت سرداران بزرگ‌ جنگ‌ بودم.

وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه خودسازی بود که اساتید برجسته آن بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و سرداران بزرگ و شهیدان همیشه جاویدی همچون سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهید عبدالمهدی مغفوری، شهید حمید عرب‌نژاد، شهید باکری، شهید برونسی و … هستند که از ستاره‌های درخشان جنگ بودند.

قرآن و سیره اهل‌بیت (ع)  دروس دفاع مقدس بودند

جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس افزود: دروس ما در این دانشگاه قرآن، اهل‌بیت (ع) و سیره نبوی بودند که سبب تقویت ایمان، اخلاص، شجاعت ، معرفت، بصیرت ، ولایت‌مداری، خودشناسی و خداشناسی رزمندگان دوران دفاع مقدس شدند.

توکلی ابراز داشت: تمامی دوستان دوران دفاع مقدس از ارادتمندان به بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بودند و هستند کسانی که به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) از جهاد اصغر سرافراز بیرون آمدند و امروز باید در مبارزه با هواهای نفسانی جهاد اکبر را به بهترین شکل ممکن عملی کنند.

وی ادامه داد: یادگاران دوران دفاع مقدس نور چشم‌ ملت هستند. کسانی که از تمام منافع و زیبایی‌های دنیا دست کشیدند و در سخت‌ترین شرایط از اسلام و انقلاب دفاع کردند، امروز باید در پرتو منویات حکیمانه و خرمندانه مقام‌ معظم رهبری مواظب توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان و بدخواهان خصوصا در فضای مجازی باشند.

جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز باید همچون سردار دل‌ها با تمام وجود از ارزش‌های اسلام و انقلاب تحت زعامت و رهبری ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز مراقبت کنیم.

وقتی رشادت های شهید حمید عرب‌نژاد فراموش نمی‌شود

وی بیان داشت: شهید حمید عرب‌نژاد از جمله رزمندگان شجاع و دلاوری بود که در عملیات بیت‌المقدس با دوستان شهیدش با تمام وجود در برابر متجاوزان ایستاد تا به آرزویش رسید و آسمانی شد.

توکلی تاکید کرد: شهید عرب‌نژاد در جریان آزادسازی خرمشهر خود را سپر بلای رزمندگان کرد و طی یک تاکتیک غافلگیرانه دشمن را سرگرم کرد تا رزمندگان بتوانند از مسیری دیگری خط دشمنان را در هم شکنند و به طرف شهر خون و قیام حرکت کنند.فارس

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پورابراهیمی: نرخ کنونی ارز فراتر از ارزش واقعی آن است/ احتمال کاهش قیمت دلار در روز‌های آینده

چ مه 5 , 2021
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی درباره کاهش نرخ ارز طی روز‌های گذشته، افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه مدیریت نرخ ارز در اقتصاد کشور برعهده بانک مرکزی و مبنای آن نرخ شناور مدیریت شده است به این معنا که نرخ ارز باید براساس عرضه و […]