تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بر اقدامات حفاظتی بیشتر در جنگل گلپرکی جیرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان؛ قاسم رحیمی نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به اتفاق دکتر باغخانی پور ،مشاور و دستیار ویژه رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن حضور در جنگل گلپرکی دلفارد از اقدامات بعمل آمده در راستای حفاظت از ذخیرگاه ژنتیکی گلپرکی (انارشیطان) بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید قاسم رحیمی نیا با اشاره به اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار بزرگترین ذخیره گاه جنگلی انارشیطان در کشور، حفاظت از فضای سبز جنگل ها و مراتع را یک وظیفه همگانی دانست و بر حفظ گونه های منحصر به فرد تاکید کرد.

وی افزود: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه های منابع طبیعی بویژه ذخیره گاه های جنگلی بیش از پیش در دستور کار منابع طبیعی جنوب کرمان قرار گرفته که امیدواریم مردم عزیز و طبیعت دوست هم با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روز طبیعت و آئین باستانی سیزده بدر افزود: روز طبیعت روز آشتی انسان با طبیعت بوده و فرصت مناسبی است تا مردم در دامان طبیعت پی به مواهب عرصه های طبیعی بویژه جنگل ها و مراتع برده و از این نعمت های خدادادی بهره مند شوند.

رحیمی نیا، آلودگی ناشی از رهاسازی زباله ها در طبیعت، قطع شاخه های درختان و بر افروختن آتش و  بی احتیاطی در خاموش کردن آن را از خطرات ناشی از سهل انگاری طبیعت دوستان در این روز دانست و گفت: از همه مردم عزیز میخواهیم تا در این روز دلسوزانه حافظ طبیعت باشند و با نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی درخصوص حفاظت از عرصه های طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر باغخانی پور نیز با اشاره به اهمیت حفظ و احیا جنگلها و مراتع گفت: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز در هر کشوری جزو سرمایه‌ها و ثروت آن جامعه به حساب می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

مشاور و دستیار ویژه رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: درختان همان‌گونه که ازلحاظ ثمردهی و میوه دادن برای انسان‌ها و حیوان‌ها اهمیت دارند و مهم‌ترین منبع تغذیه موجودات زنده به حساب می‌آیند در جلوگیری از فرسایش خاک کشاورزی، جلوگیری از تخریب سیل و باران، اعتدال آب و هوا نقش بسزایی دارند.

همچنین در ادامه از پروژه جنگلکاری ۳۵۷ هکتاری تل سیاه، کمربند سبز محور جیرفت دلفارد و بند خاکی حوزه آبخیز ملنتی شهرستان جیرفت بازدید بعمل آمد.

گفتنی است رضا سنجری معاون فنی و میثم توکلی سرپرست اداره حراست اداره کل نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۶ نهالستان در جنوب کرمان ساماندهی و بهسازی شد

پ مارس 30 , 2023
قاسم رحیمی نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به اتفاق دکتر باغخانی پور ،مشاور و دستیار ویژه رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از نهالستان تولید نهال گونه های جنگلی و بیابانی شهرستان جیرفت بازدید کردند