آغاز به‌کار دهمین کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در کرمان

دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری کشور با محوریت جهاد تبیین در کرمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای کرمان، در این کنگره که با محوریت جهاد تبیین برگزار شد، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بدون شک گفتمان و بازتعریف ادبیات پایداری با دفاع مقدس و مقاومت عجین شده و دوران دفاع مقدس سرمنشاء مفهوم پایداری در کشور ما و منطقه شده است.

امیر سرتیپ نبی سهرابی با بیان اینکه دفاع مقدس دریچه نورانی از ادبیات پایداری و مقاومت مقابل ملت ایران و سایر ملت‌ها گشود، گفت: مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگ پایداری ملت ما را ایجاد و تقویت کرد و استوار ساخت.

وی بیان کرد: یکی از ارزش‌های دفاع مقدس که در پایداری ملی ما ایرانیان نقش دارد، اطاعت از، ولی امر است و ارزش دیگر که در تداوم آن هستیم، اتحاد ملی بین ما ایرانیان است؛ در دفاع مقدس اتحاد بین دولت و ملت را داشتیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:ارزش دیگر، انتخاب الگوی دفاع مقدس از الگوی قیام امام حسین علیه السلام و یارانش بود و امام در انقلاب این را الگو قرار داد و انقلاب را پیروز کرد و حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از اسلامی بود که سیدالشهداء به دنیا عرضه کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش دیگر دفاع مقدس، تربیت انسان‌های بزرگ برای ملت ایران و سایر ملل آزاده مانند سردارشهید سلیمانی بوده، تصریح کرد: حاج قاسم حاصل انقلاب و دفاع مقدس بوده که توانسته نه تنها در حوزه ملی، بلکه در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نقش مبارزه با استکبار را داشته و ارزش‌های معنوی اسلام ناب را در دنیا و در منطقه عرض کند و مردم مستضعف منطقه آن را بپذیرند و تابع آن شوند.

امیر سهرابی گفت: پنج موزه دیگر سوم خرداد ۱۴۰۲ در کشور افتتاح می‌شود و می‌خواهم فعالان کنگره ادبیات پایداری برای تولید محتوا و قرار دادن در این موزه‌ها کمک کنند، زیرا باید با ارائه محتوای مناسب از دفاع مقدس بتوانیم جوانان و نوجوان را برای انقلاب و کشور حفظ کنیم.

سرهنگ مهدوی فر دبیر اجرایی این کنگره هم گفت: در این دوره ۱۴۳مقاله به کنگره رسید و از بین آنها ۱۶مقاله برتر انتخاب و امروز به ارائه پرداختند .وی افزود: تقریبا بیش از ۵۰درصد مقالات مربوط به کرمان است و آثار رسیده نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است .

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور هم ضمن قرائت بیانیه و متن پیام سردار باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح به کنگره دهم ادبیات پایداری گفت: در حوزه مکتوب یک عزم بسیار خوبی در کشور ایجاد شده و ناشران خصوصی در راس این موضوع هستند .

سردار بایرامی با اشاره به اینکه در کنار این فعالیت‌ها ما نیاز به حرکت‌های فرهنگی و علمی داریم، افزود: در حوزه فرهنگی و در بحث شعر امسال بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت را برگزار کردیم که بیش از ۸ هزار اثر از شاعران خوب ما در کشور و حتی خارج از کشور به این کنگره رسید.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فراخوان سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)

چ مارس 1 , 2023
فراخوان سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) منتشر شد.