استان کرمان رتبه دهم کشوری در طرح ملی مسکن

ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب کرمان در مجموع رتبه دهم را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب کردند و استان‌ زنجان در رتبه اول و استان‌های یزد و همدان در رتبه آخر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از استانداری کرمان، در جلسه اول اسفند ماه استانداران سراسر کشور با وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور که مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز حضور داشتند، ادارات کل راه و شهرسازی  شمال و جنوب کرمان در مجموع رتبه دهم را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب کردند و استان‌ زنجان در رتبه اول و استان‌های یزد و همدان در رتبه آخر قرار گرفتند.

رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اينکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن مربوط به شهر کرمان است، گفت: در شهر کرمان با کمبود زمین مواجه هستیم و این مسئله تاثیر بسزایی در مجموع تحقق طرح در سطح استان می‌گذارد. 

وی افزود: اگر شهر کرمان را لحاظ نکنیم، بالای ۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای استان انجام شده است.  در شهر رفسنجان نیز با الحاق بیش از  ۲۷۰ هکتار زمین به شهر، مشکل زمین برطرف شده و انشاالله پس از تأیید و عالی شهرسازی و معماری کار آغاز خواهد شد.

حافظی همچنین عنوان کرد: با هماهنگی و جلسات مستمر با معاونت عمرانی استانداری، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، کل تامین زمین در سطح استان از جمله کرمان به نتیجه برسد و وارد مرحله ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها شویم. ضمنا رتبه بیکاری در استان کرمان پانزده (۱۵) است که امیدواریم با اجرای پروژه‌های در دست پیگیری، رتبه کرمان در بیکاری ارتقا یابد، البته امسال به نسبت سال گذشته رتبه استان  در کشور در کاهش نرخ بیکاری، چهارم است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگیری قاتل کمتر از ۱۲ ساعت در کرمان

س فوریه 21 , 2023
فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری فردی که با چاقو اقدام به قتل فرد ۳۴ ساله در شهر کرمان کرده بود خبر داد.