بانوی قلعه‌گنجی، هنرمند نمونه حصیر بافی کشور

بانوی هنرمند کرمانی در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌دستی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان گفت در نخستین جشنواره کارآفرینان نمونه بانوی قلعه گنجی، هنرمند نمونه حصیر بافی کشور میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اکرم قلندری فعال حوزه صنایع‌دستی در رشته حصیربافی شهرستان قلعه‌گنج به عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

حسین‌زاده گفت: این بانوی هنرمند از کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و آموزش رشته حصیربافی در شهرستان قلعه‌گنج است.

وی افزود: تاکنون قریب به هزار نفر در قلعه‌گنج و روستا‌های اطراف همچون چاه المدین، ریگ‌آباد، سوردر، میان ده، تگک، کرکگ، چاهک، گاوبنان، سهرانی، پیزگی، علی‌آباد، اشکوتو و سورتاک به تولید حصیر مشغول هستند که این تعداد شغل را باید مدیون این هنرمند کارآفرین باشیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: با فعالیت‌های این بانوی توانمند، تغییرات بزرگی در وضع معیشت مردم این منطقه ایجاد شده است و بحث محرومیت‌زادیی از سوی او و همکارانش تا حدودی اتفاق افتاده است.

وی افزود: فعالیت‌های اکرم قلندری موجب شده است که تعدادی از هنرمندان به ظرفیت موجود در این منطقه شامل مردم هنرمند و همچنین مواد اولیه مناسب برای تولید انواع مختلف حصیر پی ببرند و درصدد آموزش و تولید بیشتر صنایع‌دستی در این منطقه برآیند.

حسین زاده تصریح کرد: باید با حمایت کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی به اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی مردم توجه بیشتری کنیم؛ زیرا صنایع‌دستی تنها صنعتی است که با سرمایه بسیار اندک ایجاد می‌شود و جای بسیاری برای پیشرفت دارد.این بانوی هنرمند حصیر باف با احیاء و حفظ میراث گذشتگان و انتقال ان به نسل اینده، سرعت،دقت و ظرافت رادر حصیر بافی به خوبی رعایت کرده است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آزادی ۹۵ درصد از اغتشاشگران حوادث اخیر در استان با عفو کریمانه رهبر معظم انقلاب

ی فوریه 12 , 2023
رئیس کل دادگستری استان از آزادی ۹۵ درصد از افرادی که در اغتشاشات اخیر در استان دستگیر شدند خبر داد و گفت: این افراد از عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب برخوردار شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ نماینده عالی قوه قضاییه در استان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت […]