س‍عیدی: تیم‌های هلال احمر کشور فعلاً در ترکیه و سوریه می‌مانند

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان و اقدامات جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌های هلال احمر کشور فعلاً در ترکیه و سوریه می‌مانند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ بهنام سعیدی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت زلزله‌زدگان و اقدامات جمعیت هلال احمر گفت: به عنوان یک امر ضروری پس از وقوع زمین‌لرزه، کشور ترکیه، خواستار اعزام تیم‌های جست‌و‌جو و نجات شد و ما در اولین اقدام فوری چندین تیم امدادی را همراه تیم‌های پزشکی و تجهیزات پزشکی آماده کرده و به هر دو کشور ترکیه و سوریه فرستادیم.

وی اظهار داشت: در گام بعدی در قالب چند تیم این بار ماشین‌های مجهز امداد و نجات را هم ارسال کردیم، اقدامات خوبی انجام شده و تیم‌های ما مجروحان زنده زیادی را از زیر آوار بیرون آوردند و با کمک امکانات پزشکی و تیم‌های پزشکی حاضر در بیمارستان امدادرسانی‌ها در حال انجام است.

معاون امور بین الملل جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: در همین مدت نیز کودک ۲ ساله‌ای که ۶۰ ساعت زیر آوار مانده بود توسط نیروهای هلال احمر ما زنده بیرون کشیده شد.

به گفته این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر کشور، امدادرسانی هم در ترکیه و هم در سوریه ادامه‌دار است و تا زمانی که این کشورها نیاز داشته باشند، تیم‌ها در مناطق حضور خواهند داشت، در مرحله پس از آواربرداری، موضوع اسکان جایگاه مهمی دارد، در این خصوص هم هلال احمر ترکیه نیازهای خود را اعلام کرد و ما هم بلافاصله یک‌هزار چادر، یک‌هزار پتو و بسته غذایی، به همین تعداد هیتر برقی و زیرانداز آماده کردیم و امروز به آن کشور ارسال خواهد شد.

بهنام سعیدی تصریح کرد: تأکید ما این است که تا جای ممکن جست‌و‌جو ونجات دنبال شود، چرا که با تجربه‌ای که از زلزله بم داریم تا یک هفته پس از وقوع زلزله نیز فردی از زیر آوار زنده بیرون آورده شد.

او در ادامه افزود: در روز اول ۶ تیم امداد و نجات و ۳ تیم پزشکی به ترکیه فرستاده شدند و در مراحل بعدی تعداد تیم‌ها بیشتر شد؛ در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در ترکیه در حال امدادرسانی هستند. ارسال نیروهای امداد و نجات، پزشکی و محموله‌های مورد نیاز به این دو کشور باز هم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار سطح زرد هواشناسی/ وقوع طوفان شن و خاک در استان کرمان

ی فوریه 12 , 2023
هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نسبت به وزش باد شدید در سطح استان هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ توصیف سامانه: از امروز تا پایان هفته جاری وزش باد نسبتا شدید تا شدید، وقوع طوفان شن و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اکثر […]