راه اندازی سامانه «توان به» برای کمک به سالمندان کرمانی

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در نخستین جلسه کارگروه محیط دوستدار سالمند با اشاره به اینکه پدیده سالمندی آنطور که باید در کشور جدی گرفته نشده است، گفت: اگرچه سازمان بهزیستی و به تبع آن بهزیستی استان کرمان برنامه ریزی‌های وسیعی را در این زمینه انجام داده و درحال اجرای آن‌ها است.

او افزود: مبنای تشکیل این کارگروه، توجه به اهداف سند ملی سالمندان و راهبرد ایجاد محیط توانمند ساز سالمندان در قالب برنامه‌های توانمند سازی سالمندان است.

صادق زاده با بیان اینکه روند سالمندی در کشور رو به رشد است، تصریح کرد: طراحی و راه اندازی سامانه “توان به” یکی از اقدامات ارزشمندی است که برای خدمت به جامعه هدف به ویژه سالمندان راه اندازی شده، بطوری که در فضای این سامانه عمده مطالب مورد نیاز سالمندان در قالب فیلم‌های آموزشی در دسترس این قشر قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست زیوری، معاون فنی معاونت عمرانی استانداری استان کرمان با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ سازی و گسترش اهتمام عمومی جامعه به مقوله مناسب سازی و توجه به حقوق شهروندی همه اقشار گفت: اهداف این طرح بسیار جامع و کامل است به طوریکه تمامی نیاز‌های سالمندان را می‌تواند پوشش دهد.

او افزود: در نظر داریم با انتخاب یک منطقه از محلات بافت قدیم به عنوان پایلوت محیط دوستدار سالمند، مناسب سازی‌های لازم در آن صورت پذیرفته و در مراحل بعد، مناطق دیگر شهر مناسب سازی خواهند شد. باشگاه خبرنگاران جوان

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خدمت دولت احمدی‌نژاد برای فرهنگیان دردسرساز شد/ آیا هدیه دولت قبل از حقوق معلمان کسر می‌شود؟

ش ژانویه 9 , 2021
معاون توسعه مدیریت ریاست جمهوری در دولت نهم و دهم، مصوباتی برای افزایش حقوق فرهنگیان داشت اما چند سال بعد، نهادهای نظارتی این مصوبات را خلاف قانون اعلام کردند و پرداخت آنها متوقف شد؛ حالا عنوان می‌شود مبالغ پرداخت‌شده هم باید به خزانه کشور مسترد شود. پایگاه خبری نگاه کرمان […]