حجت‌الاسلام مروی: شهید سلیمانی از درون برای مردم می‌سوخت و دلسوزی می‌کرد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حاج قاسم برای مردم از درون می‌سوخت و می‌جوشید، گفت: شهید سلیمانی با تمسک از اهل‌بیت(ع) و معصومین(ع) برای مردم دلسوزی می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز سیزدهم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت و ویژه برنامه خادم یاران رضوی در کرمان با بیان اینکه خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق پیدا کردم در مراسم سالگرد شهادت سرباز اسلام مجاهد انقلابی حاج قاسم سلیمانی عزیز در کرمان حضور پیدا کنم، اظهار داشت: حاج قاسم مرد بزرگی بود و به گردن همه ما حق دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور شکوهمند مردم در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم حداقل دینی است که ما نسبت به آن بزرگوار ادا می‌کنیم، گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در زیارت معصومین به آن اشاره و تصریح شده است ویژگی نصح است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در زیارت جامعه کبیره و یا در صلوات خاصه امام رضا(ع) این را می‌خوانیم، افزود: نصیحت و خیرخواهی اهل‌بیت(ع) برای مردم ظاهری نبود و از عمق دل و با تمام وجود مردم را به هدایت و صلاح دعوت کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با تمسک از اهل‌بیت(ع) و معصومین(ع) برای مردم دلسوزی کرد و مصداق بارز ویژگی نصح بود، ادامه داد: شهید‌ سلیمانی با تمام وجود و از عمق دل مردم را به خوبی دعوت کرده و آنها را نصیحت می‌کرد تا از سیاهی نجات پیدا کنند.

مروی با بیان اینکه حاج قاسم برای مردم از درون می‌سوخت و می‌جوشید، گفت: این صفت مهم پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید “ای پیامبر داری خودت را برای مردم هلاک می‌کنی که آنها هدایت شوند” بیان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در این حد دلسوز مردم بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حاج قاسم ناصح بود و از درون برای انقلاب و مردم می‌سوخت و این ویژگی او تظاهر نبود، ادامه داد: او حتی برای دشمنان نیز دلسوزی می‌کرد که چرا گمراه شدند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در میدان جنگ نیز حدود شرعی را رعایت می‌کرد، ابراز داشت: اینکه حاج قاسم سردار دل‌ها شد برای آن است که از تمام وجود به مردم، رهبری و انقلاب عشق می‌ورزید.

مروی با بیان اینکه شهید سلیمانی نقشه‌های بزرگ آمریکا در منطقه را خنثی کرد، گفت: آمریکا می‌خواست چندین اسرائیل را در منطقه ایجاد کند، اما این بار اسرائیل آنها از جنس مسلمانان بود و می‌خواست مسلمانان را به جان هم بیندازد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل از جنس مسلمانان به مراتب خطرناک‌تر از اسرائیل از جنس یهود است، افزود: دشمن سال‌ها نقشه می‌کشد و برنامه‌ریزی می‌کند تا در فرصت مناسب نقشه‌های خود را اجرایی کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تشکیل داعش خونخوار وحشی توسط آمریکا انجام شد و خودشان هم به آن اذعان کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطر دشمن را به خوبی درک کرد و حاج قاسم را در مقابل آنها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم به مقاومت اسلامی جان داد و مرد میدان مبارزه با توطئه شوم آمریکا در منطقه شد، بیان کرد: شهید سلیمانی تحلیل درست از مسائل منطقه و ذهنی خلاق و طراح داشت.

مروی با بیان اینکه خط حاج قاسم، اسلام، انقلاب و رهبری بود و هیچ خط سیاسی و حزبی نداشت، افزود: شهید سلیمانی به معنای واقعی یک انسان آزاد بود و بنده هیچ کس نبود.وی با اشاره به اینکه عده‌ای از باب عدم درک تحلیل مناسب به حاج قاسم اعتراض می‌کردند که چرا در سوریه می‌جنگیم، اما این حرف‌ها ذره‌ای در او اثر نداشت و می‌گفت “این مردم، دختران و پسران خودمان هستند”، گفت: روز تودیع و معارفه امام جمعه کرمان به کرمان آمدیم، ما هیئتی بلندپایه بودیم که از پاویون فرودگاه وارد شدیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این سفر متوجه شدیم که حاج قاسم هم در همان هواپیما است، ادامه داد: پیش خودمان گفتیم “حاج قاسم سلیمانی را در پاویون می‌بینیم”، اما حاج قاسم از بخش عادی و مردمی وارد فرودگاه شد.

وی با اشاره به اینکه عشق حاج قاسم به مردم ظاهری نبود و به مردم از عمق جان عشق می‌ورزید، بیان کرد: امام جمعه کرمان در خاطره‌ای از حاج قاسم گفت که “شهید سلیمانی به او گفته که سیاه‌ها را سفید کن و همه مردم را به یک چشم ببین.”

مروی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب نصح و نصیحت بود و خودش را به آب و آتش می‌زد که جوانان را هدایت کند، افزود: اگر همه ما مکتب حاج قاسم را داشتیم، دشمن نمی‌توانست در این ماه‌های اخیر جوانان ما را منحرف کند و عده‌ای جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم|حال و هوای موکب های مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

س ژانویه 3 , 2023
حال و هوای منتهی به گلزار شهدای کرمان در روز ۱۳ دی ماه