راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه تصادفات در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه تصادفات در دادگستری استان کرمان در دست پیگیری است.

راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه تصادفات در کرمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان، سیدمهدی قویدل در حاشیه بازدید از از نقاط حادثه‌خیز محورهای ترانزیتی این شهرستان به همراه جمعی از مسئولان استان و محلی اظهار داشت: قرار شد دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم به عنوان مدعی‌العموم به موضوع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی این شهرستان ورود کند و چنانچه کوتاهی و قصوری از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته باشد این افراد شناسایی و برخورد قضایی  لازم صورت خواهد پذیرفت.

  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: همچنین مشکلات و علل عدم اجرای پروژه و رفع نقاط حادثه‌خیز از سوی مسئولان مربوطه در شهرستان بم از جمله فرماندار و مسئولان قضایی و راهداری به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اعلام و مطمنا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق شورای پیشگیری و استانداری پیگیری و موانع برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه تصادفات در دادگستری استان کرمان در دست پیگیری است.

این مقام قضایی تصریح کرد: یکی از کارگروه‌های ویژه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کارگروه کاهش و پیشگیری از تصادفات است که به صورت ویژه و کاربردی به منظور انسجام و همگرایی مسئولان ذی‌ربط  شناسایی خلاءها و نواقص و نقاط حادثه‌خیز  ترسیم برنامه و نقشه راه هدفمند با زمانبندی مشخص و تعیین سهم هر یک از اعضا و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده است.

 وی افزود: قانون پیشگیری از وقوع جرم تمامی دستگاه‌ها و نهادها را مکلف به همکاری با دستگاه‌های قضایی در امر پیشگیری کرده است .

قویدل تاکید کرد: مردم نیز در این موضوع سهیم  بوده و باید با مشارکت و احساس مسئولیت اجتماعی در کاهش آسیب‌ها و  پیشگیری از وقوع جرم نقش خود را ایفا و مطالبه‌گری قانونی از مسئولان و سایر آحاد جامعه را داشته باشند.

شناسایی ۱۲۵ نقطه مستعد تصادف در استان کرمان

سیدعلی سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه ۱۳۰ هزار  و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: ۱۲۵ نقطه مستعد تصادف در استان کرمان شناسایی شده که ۸ نقطه از آنها نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف هستند و  محور دهبکری به بم یکی از این نقاط به شمار می‌رود که با احداث یک تقاطع غیرهمسطح مشکل آن برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه ابتدای سال جاری ۵۷ درصد تلفات جاده‌ای در استان کرمان در بهترین محورها و اتوبان‌های استان رخ داده است و محور هفت باغ علوی جزو سومین مسیر دارای بیشترین حوادث رانندگی در سال جاری بوده است، بنابراین می‌طلبد شهروندان توجه ویژه‌ای به مسایل راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۹ دوربین کنترل سرعت در سطح استان کرمان نصب شده است.

حجت الاسلام  قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم نیز گفت: در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز باید بر اساس اولویت‌بندی اقدام شود و اعتبارات این حوزه نیز به صورت متوازن توزیع شود.فارس

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به استان کرمان جزو افتخارات مردم کرمان و ایران است

ش نوامبر 7 , 2020
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان علیرضا رزم‌حسینی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در حل اتاق بازرگانی اظهار کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان یک پروژه بی‌نظیر در خاورمیانه است و در دوره‌ای انجام شده که در جنگ و تحریم هستیم. وی با اشاره […]