آغاز طرح کنسانتره سنگ آهن جیرفت

اجرای طرح کنسانتره سنگ آهن گندله و آهن اسفنجی جیرفت آغاز شد، این طرح زنجیره سنگ آهن در منطقه جنوب کرمان را تکمیل می‌کند و در مراحل بعدی به تولید فولاد و شمش فولاد می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ استاندار کرمان در مراسم آغازاجرای این طرح اعلام کرد : بخش اول طرح معدن است که خوراک و کنسانتره لازم را داردو زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت و باید زیرساخت‌ها از جمله آب و برق برای آن تامین شود تا دچار چالش نشود.

بهنام سعیدی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس  هم گفت : مشارکت سرمایه‌گذار برای اجرای این طرح آورده زیادی برای جنوب استان کرمان خواهد داشت.

حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در جمع خبرنگاران گفت : در ادامه این طرح مجتمع فولاد خواهیم داشت و فرآیند تولید از کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به تولید شمش فولاد خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت : با پیگیری های استان کمتر از سه ماه روند واگذاری زمین این طرح اجرا و در کنسانتره سنگ آهن ۸۳ هزار میلیارد ریال در مرحله اول سرمایه‌گذاری شده است.

مسلم مروجی‌فرد ادامه داد : ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی سرمایه‌گذاری شده و خط های بعدی مس و فروکروم است.

یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذار طرح نیز در این مراسم گفت : ۵۰۰ نفر  مستقیم و هزار و ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این طرح مشغول به کار می شوند.

ایرج موفق افزود : در مرحله اول برای تولید ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن در سال برنامه‌ریزی شده و در مرحله بعدی برنامه تولید گندله سنگ آهن با ۵۰۰ هزار تن و در نهایت تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن اجرا می شود و در نهایت آن را به تولید فولاد و شمش فولاد می رسانیم. 

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی جیرفت با حضور استاندار کرمان

پ ژوئن 27 , 2024
ساختمان پزشکی قانونی شهرستان جیرفت با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان با حضور استاندار کرمان و معاون پزشکی قانونی کشور افتتاح شد.