هشدار دادستانی برای تبلیغات انتخاباتی با امکانات دولتی

دادستان کرمان به مسئولان و کارکنان استان هشدار داد هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا ضرر کاندیداها اعم از تبلیغ در ساعات اداری یا استفاده از امکانات دولتی در دستگاه‌های دولتی ممنوع و مصداق ارتکاب جرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ مهدی بخشی با اشاره به قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور افزود : فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود و مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف به عمل آورند و در صورت بروز آن دستگاه قضائی با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با تأکید بر پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد : انتشار هر گونه مطلبی که حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص باشد جرم است و توسط قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

مدعی العموم در استان تصریح کرد : کارمندان دولت در ساعات اداری نباید در امر تبلیغات علیه یکی از نامزدها تبلیغاتی را انجام دهند همچنین استفاده از امکانات دولتی علیه یا له نامزدهای انتخاباتی ممنوع است جز در مواردی که در چهارچوب قانون از امکانات دولتی بصورت کلی برای برگزاری انتخابات استفاده می‌گردد.

این مقام عالی قضایی در استان تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان تعیین شده را جرم اعلام کرد و اظهار داشت : با افراد متخلف در این زمینه برابر مقررات برخورد خواهد شد و برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمادگی استان برای برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

پ ژوئن 13 , 2024
استاندار کرمان با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان کرمان افزود: در این زمینه جلسات متعددی برگزار، کمیته‌بندی‌ها انجام شده و استان آمادگی کامل جهت برگزاری این اجلاسیه را دارد.