دامداران جنوب کرمان از مهلت تمدید پروانه ی چرای دام تا ۹ آذر ۱۴۰۰ استفاده نمایند

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان؛ ظهر امروز مهندس سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان رودبارجنوب از طرحهای مرتعداری و در حال احاله منطقه چاه ابراهیم و درراس بازدید نمودند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این بازدیدها تهیه طرح مرتعداری برای احیاء و اصلاح مراتع را از برنامه‌های حوزه معاونت فنی این اداره کل دانست و گفت: تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع جنوب کرمان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه نسبت به تمدید پروانه چرای دام و تهیه طرحهای مرتعداری خود اقدام و در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر پروانه چرای آنها ابطال می گردد.

مهندس سنجری خاطرنشان کرد: مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آنها می باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه فصل قشلاق از امروز در جنوب کرمان آغاز و دامداران می بایست رعایت موارد ذیل پروانه چرا را نمایند افزود: به منظور ساماندهی و حمایت و جلوگیری از آسیب به مراتع جنوب کرمان شناسایی دام های سنگین در منطقه آغاز شده که جهت تسریع همکاری دامداران منطقه را می طلبد.

گفتنی است دکتر درینی، دکتر امیری، مهندس سعیدی روسای ادارات جنگلداری و جنگلکاری، امور بیابان و امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مهندس دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبارجنوب نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

‍ اجرای طرح های آبخیزداری در ۵۶۵ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان

پ نوامبر 25 , 2021
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای ۹۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوزه آبخیز جنوب کرمان با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.