جذب یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموزان ابتدایی بازمانده از تحصیل در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی این استان با اجرای طرح شهید محمودوند به عنوان طرح شناسایی چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل، جذب سیستم آموزشی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ رضا رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم افزود: آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل کرده ، سامانه ای را طراحی کرده که اسامی تمام دانش آموزان در آن ثبت شده است.

وی بیان کرد: به ازای هر یک تا ۱۰ نفر به اقتضای جمعیت شهرستان ها، نیروی انسانی پیگیری کننده برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تعریف شده که این افراد باید بازماندگان از تحصیل را شناسایی و مستندات موجود در این زمینه را در سامانه شهید محمودوند بارگذاری کنند.

رضایی سخت گذر بودن برخی راه‌های روستایی و عشایری و تمایل نداشتن خانواده ها به تحصیل فرزندان را از جمله دلایل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده این استان را هفت هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده در حالی که این‌ آمار درست نیست و اما این آمار را آموزش و پرورش قبول ندارد.

رضایی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی در استان کرمان تصریح کرد: تقلب در امتحان نهایی با توجه به تجهیز حوزه‌های امتحانی به ابزار نظارتی ممکن نیست و برگه‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان در استان های مختلف و به صورت نامعلوم تصحیح می‌ شود که این‌ امر تقلب در این آزمون را به صفر رسانده است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت

س آوریل 30 , 2024
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دستور توقف موقت کار صادر شد.