جایگزینی زیتون به جای درختان جنگلی در پیاده‌روهای شهر جبالبارز

شهردار جبالبارز گفت: در پی طرحی نوین، شهرداری در نظر دارد درختان جنگلی موجود در پیاده‌روها را با درختان زیتون جایگزین کند.

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان؛ چنگیز رزقپور با اشاره به اهداف متعدد این طرح از جمله حفظ و احیای جنگل‌ها، توسعه فضای سبز شهری، و ترویج کشت و ابیاری نوین ابراز کرد: درختان جنگلی که در حال حاضر در پیاده‌روها کاشته شده‌اند، به دلیل عدم تناسب با شرایط اقلیمی شهر، نیاز به مراقبت و آبیاری فراوان دارند و  از سوی دیگر، درخت زیتون با شرایط اقلیمی شهر جبالبارز سازگار بوده و نیاز به مراقبت و آبیاری کمتری دارد.

رزاقپور بیان کرد: علاوه بر این، درخت زیتون ثمری مفید و ارزشمند دارد و می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای شهروندان و شهرداری محسوب شود.

شهردار جبالبارز در ادامه گفت: در این طرح، از شیوه نوین کشت و ابیاری زیر سطحی استفاده خواهد شد که به حفظ رطوبت خاک، کاهش مصرف آب، و جلوگیری از هدر رفتن آب کمک می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: در راستای جلب مشارکت مردم، از شهروندان خواسته شده است تا در نگهداری و آبیاری درختانی که در حریم منزلشان کاشته شده است، مشارکت کنند.

رزاقپور در پایان اضافه کرد: شهرداری جبالبارز امیدوار است با اجرای این طرح، گامی نوین در راستای توسعه پایدار شهری برداشته و به توسعه فضای سبز شهری و ترویج کشت و ابیاری نوین کمک کند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام محدودیت های ترافیکی شب‌های قدر

ج مارس 29 , 2024
مرکز اطلاع رسانی پلیس کرمان در اطلاعیه ای ضمن قبولي طاعات و عبادات مردم عزیز محدودیت های ترافیکی شبهای قدر شهر کرمان را اعلام کرد.