انجام مطالعات آبخیزداری درسطح بیش از ۹۸٠ هزارهکتار از حوزه های آبخیز جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از انجام مطالعات آبخیزداری در سطح بیش از ۹۸٠ هزارهکتار از حوزه های آبخیز از ابتدا تا کنون دراین منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان؛ قاسم رحیمی نیا با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری گفت: از سطح بیش از ۳ میلیون و ۶٠٠ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان بیش از ۳ میلیون و ۵٠٠ هزار هکتار آن را حوزه های آبخیز تشکیل می دهد که که تاکنون در در سطح بیش از ۹۸٠ هزارهکتار از این عرصه‌های کار مطالعاتی در حوزه‌های آبخیز انجام شده که با توافقات صورت گرفته سطوح باقیمانده نیز طی سنوات آینده بنا به ضرورت انجام و به پایان خواهد رسید.

وی افزود: مطالعات آبخیزداری امسال در قالب ۶ پروژه در هشت شهرستان‌ جنوبی با اعتبار بالغ بر ۹٠ میلیارد ریال در حال انجام است.

رحیمی نیا با اشاره به اینکه تا کنون ۳۰ درصد مطالعات آبخیزداری در سطح حوزه های آبخیز منطقه صورت گرفته است اضافه کرد: از مجموع مساحت ۹۸٠ هزارهکتار مطالعات تفصیلی اجرایی و موردی ، در سطح بیش از ۷۷٠ هزارهکتار انواع اقدامات اجرایی مکانیکی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریتی آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده و در دست اجرا و همچنین مساحت ۲۱٠ هزارهکتار نیز آماده اجرا می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اثربخشی پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری افزود: حفظ و بهره‌برداری مناسب از منابع آب‌وخاک، حفاظت خاك و كنترل فرسايش و رسوب، پخش سیلاب، تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی، كنترل سيل به‌منظور حفاظت سكونتگاه‌ها، کنترل رسوبات ورودی به مخازن سدها و تأسیسات و شبکه‌های آبیاری پایین‌دست، احیا و توسعه پوشش گیاهی، بهبود شرایط زیست‌ محیطی و بهبود وضعیت اقتصادی آبخیزنشینان از اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پایان آدم‌ربایی مسلحانه در ریگان با آزادی گروگان‌ها

ی دسامبر 31 , 2023
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی عملیاتی مقتدرانه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان، گروگانگیران مسلح در چنگال قانون گرفتار شدند.