شکارچیان سابقه دار در کمند محیط زیست کرمان

شکارچی پرندگان وحشی در جیرفت وشکارچیان سابقه دار در پارک ملی خبر بافت به دام افتادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان بافت  گفت: ماموران اجرایی پارک ملی خبر در حوزه استحفاظی محیط بانی دشتاب دو متخلف شکار را که با استفاده از تاریکی شب قصد فرار داشتند به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی دستگیر کردند اما یک شکارچی غیر مجاز دیگر با اسلحه از منطقه متواری  شد.

منظری توکلی افزود :با هماهنگی قضایی متخلفان روانه بازداشتگاه شدند و پرونده  برای سیر مراحل قانونی و دستگیری فرد متواری شده تحویل مقامات قضایی شد.

رییس حفاظت محیط زیست جیرفت از دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده بحرآسمان از توابع این شهرستان خبر داد.

محمد کمالی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اسفندقه با همکاری محیط زیست رابر در پایش یک روزه حین گشت‌زنی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده بحرآسمان، موفق به دستگیری یک شکارچی در کوه قرقطوئیه این منطقه شدند.

وی با بیان اینکه از فرد خاطی پنج قطعه تیهو و کبک، یک قبضه اسلحه دولول و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد ادامه داد: مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد که مجازاتی نیز از سوی دستگاه قضایی برای وی تعیین می شود.

کمالی اضافه کرد: بر اساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قطعه تیهو و کبک معادل سه میلیون ریال تعیین شده که این مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متهم دریافت و به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز شد.

وی گفت: پایش و گشت های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این سازمان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره محیط زیست با جدیت با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انهدام باند سارقین مسلح در شهرستان رودبار جنوب

چ دسامبر 13 , 2023
فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب از انهدام باند سارقین مسلح توسط مامورین پلیس آگاهی شهرستان رودبار جنوب خبر داد.