کمپ ماده ۱۶ در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود

مقدمات راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان کرمان ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان، اصغر ستایی مختاری. رئيس دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان صبح امروز دوشنبه درحاشیه نشست قضایی شهرستان جیرفت اظهار کرد: اقدامات خوبی در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان جیرفت انجام شده است که جای تقدیر دارد ولی نیاز است که این اقدامات در سال جاری تداوم بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای پیشگیری از مواد مخدر در جنوب استان، افزود: همه دستگاه های اجرایی شهرستان ملزم به همکاری و کمک در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر هستند.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به اینکه مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ اجتماعی است، افزود: یکی از مهمترین نیازهای جنوب استان کرمان در بحث مواد مخدر، احداث کمپ ماده ۱۶ برای جمع آوری و توانمندسازی معتادان متجاهر است که برای این مرکز مکانی در شهرستان جیرفت مشخص شده است.

وی گفت: به زودی متولی این مرکز نیز در شهرستان مشخص می شود و با جمع آوری معتادان متجاهر بخش زیادی از معضلات و دیگر آسییب های اجتماعی در جنوب استان کاهش پیدا می کند.

ستایی مختاری بیان داشت: دستگاه های اجرایی مثل بهزیستی و شهرداری،و شورای شهر جیرفت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توانمندسازی و اشتغال افرادی که از دام اعتیاد رهایی پیدا می کنند، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی گفت: ارائه تسهیلات به این افراد در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه از کارفرمایانی که افراد بهبودیافته را به کار گیری می کنند، در شورای حمایت قضایی از تولید ، حمایت قانونی می شود.

رئیس دادگستری جیرفت با اشاره به لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای کاهش آسیب های اجتماعی درشهرستان جیرفت، افزود: یکی از مهمترین برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در جنوب استان می باشد.که جا دارد ازحمایت معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، دکتر قویدل تقدیر و تشکر شود.

وی گفت: همچنین اقدامات دستگاه های مختلف انتظامی و امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان جای تقدیر است، نیاز است در روستاها و مناطق مختلف بحث فرهنگ سازی در ارتباط با مواد مخدر بیشتر شود.

در پایان از اداره کل بهزیستی استان و شهرداری جیرفت نیز که در جهت راه اندازی این کمپ اقدامات مهمی انجام دادند تقدیر و تشکر می شود.

پایان پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هم‌افزایی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و کمیته امداد

س آگوست 29 , 2023
با هدف هم‌افزایی و تعامل مشترک جهت خدمت‌رسانی خانواده‌های کم‌برخوردار، دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان جیرفت با ناصر امیرمحمودی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.