تدارک پیاده روی اربعین برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه در کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تدارک پیاده روی اربعین ۱۴۴۵ هجری قمری برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه با عنوان “طریق الحسین” در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید اصغر سادات حسینی با بیان اینکه کار تبیینی برای دانش آموزان از ارزش والایی برخوردار است، گفت: کارتبیینی به نگاه دانش آموز عمق می دهد، این فعالیت ها به فهم عمیق تر وی از موضوع های ارزشی و اعتقادی کمک می کند.

وی افزود: سوگواره دانش آموزی “احلی من العسل” به یاد قاسم ابن حسن (ع) در سراسر استان همزمان با سراسر کشور با شکوه خاصی در ششمین روز محرم برگزار شد که قطعا تاثیر بسیار مطلوبی بر تقویت روحیه عاشورایی نوجوانان ما دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: برگزاری اردوهای یک روزه در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی برای ۲۰ هزار دانش آموز استان در دستور کار است.

سادات حسینی خطاب به مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: با همه توان با بهره مندی از نظر پیشکسوتان، صاحب نظران، هیات های اندیشه ورز و…برای نهادینه سازی ارزش ها و اعتقادات اسلامی بین دانش آموزان عمل کنید که حضور پرشور دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه و پایبندی به عفاف و حجاب از مهمترین اولویت هاست.

وی بیان کرد: آمار نشان می دهد که در ۹ ماهی که دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش هستند شاهد آسیب های اجتماعی کمتری هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با ستاد بازسازی عتبات عالیات، تبلیغات وسیعی انجام شده تا با جمع آوری نذورات برای بازسازی گنبد حرم حضرت زینب (س) اقدام شود.

سادات حسینی همچنین به راه اندازی مجدد طرح “هزار در هزار” اشاره کرد و گفت: به نیت امام زمان (ع) کارهای فرهنگی خوبی با کمک همکاران از مسیر این طرح انجام می شود.

بر پایه این گزارش، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با محوریت پروژه مهر در باشگاه فرهنگیان منطقه ماهان برگزار شد.

انتهای پیام

.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناکامی در انتقال شبانه ۴۳۵ کیلو موادمخدر

چ جولای 26 , 2023
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۴۳۵ کیلو انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در عملیات شبانه تکاوران پلیس"راور"خبر داد.