با همکاری بنیاد علوی عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبارجنوب آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: براساس تفاهمنامه فی مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و بنیاد علوی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در بخش زهکلوت شهرستان رودبار جنوب صورت میگیرد.

وی افزود: همچنین اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری نیز در حوزه های آبخیز رمشک و مارز شهرستان قلعه گنج در راستای همین تفاهمنامه ها بایستی اجرایی شود .

وی تقویت سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از بروز سیلابهای ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه های آبخیزداری دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار جنوب نیز در حاشیه بازدید از آغاز عملیات اجرایی پروژه پخش سیلاب سایت ۲ و ۴ حوزه آبخیز زهکلوت این شهرستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه با حجم ۷۴۲۸۲ مترمکعب عملیات خاکی و ۳۰۰۰ مترمکعب عملیات سنگی ملاتی و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز شد.

مهندس دارابی افزود: این پروژه با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و در راستای تفاهم نامه انعقاد شده بین این دو مجموعه تامین اعتبار و اجرایی شده است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برداشت گیاهان دارویی و خوراکی از مراتع جنوب کرمان ممنوع شد

س آوریل 27 , 2021
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از ممنوعیت صدور مجوز برداشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی از مراتع جنوب کرمان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان؛ حمزه احمدی گفت: بدلیل کاهش نزولات آسمانی طی سال گذشته و نبود بارندگی در چند هفته اخیر و عدم رشد […]