مانور و ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل

معاون امور بین‌الملل هلال‌احمر ایران گفت: برگزاری مانور باعث ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ بهنام سعیدی در مانور زلزله، امداد و نجات که در شهر جبالبارز و با حضور نماینده صلیب‌سرخ در ایران، برگزار شد، گفت: مانور زلزله امروز با برنامه‌ریزی، مطابق اهداف از قبل تعیین شده، سناریو مشخص و اجرای دقیق و منظم برگزار شد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر ایران، با اشاره به حضور نماینده صلیب‌سرخ جهانی در مانور جبالبارز، افزود: نماینده صلیب‌سرخ، از برگزاری مانور، رضایت داشت و بیش از ۹۰ درصد مانور، واقعی بود.

بهنام سعیدی درمورد تیم‌های حاضر در مانور، بیان کرد: مانور زلزله، امداد و نجات امروز با حضور تیم‌های نجات، جستجو، درمانی، برپایی اسکان اضطراری برگزار شد.

وی درمورد کار عملیاتی در هر حوزه‌ای، خاطرنشان کرد: مقدمه و زمینه موفقیت هر کار عملیاتی، آموزش است و آموزش، از ۲ بخش تئوری و آموزش میدانی تشکیل شده است و بهترین اقدام آموزش میدانی، اجرای مانور است.

بهنام سعیدی درمورد انواع مانور بیان کرد: انواع مانور شامل دور میزی، لحظه صفر، عملیاتی و میدانی است و مانور امروز، نباید اولین و آخرین مانور زلزله باشد و اگر امکان دارد مانورهای روزانه و هفتگی برگزار بشود زیرا تاثیرش در عرصه عملیات واقعی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مانور باعث ارتقاء آمادگی نیروهای عملیاتی در میدان عمل می‌شود، افزود: در کشور ایران، تعداد مخاطراتی که اتفاق افتاده یا ظرفیت اتفاق افتادن را دارند، ریسک وقوع مخاطره را بالا برده است.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر رضوی در جنوب کرمان

ج مه 12 , 2023
برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر رضوی در جنوب کرمان مشخص شدند.