رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: ترک تحصیل دانش آموزان چالشی جدی برای آموزش و پرورش است

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ترک تحصیل دانش آموزان چالشی جدی برای آموزش و پرورش است که مشارکت عمومی لازمه پیشگیری از آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نگاه کرمان؛ مجتبی همتی فر گفت: اعتماد به نفس پایین، عدم آشنایی با مهارت های ارتباطی، بی سواد یا کم شواد ماندن، بالاتر رفتن آمار بیسوادان و… از پیامدهای ترک تحصیل دانش آموزان است.

وی با توجه به گسترگی استان پهناور کرمان گفت: برخی مناطق استان کرمان نیاز به غنی سازی فرهنگی به لحاظ ترویج اهمیت دانش و علم آموزی و تحصیل فرزندان، همچنین رفع موانع در این زمینه و ارتقای پوشش تحصیلی دارند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه تاکید بر این است که در سه سال اول بچه ها از خانواده جدا نشوند، گفت: در روایات داریم که ۷ سال اول باید بچه ها فقط بازی کنند و بازی هایشان با آموزش همراه باشد، آموزش در این سن نباید با سخت گیری و فشار باشد بلکه باید با جهت دهی به آموزش ها همراه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این نشست با بیان اینکه بهترین کودکستان خانه است، گفت: راه اندازی کودکستان ها تحت نظارت آموزش و پرورش که مطالبه رهبری است اقدامی ارزشمند و درخور توجه است که یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد، ساماندهی کودکستان ها بسیاری از مشکلات تعلیم و تربیت را مرتفع می کند.

رضا رضایی با اشاره به احادیثی که بیانگر نقش مهم آموزش در سن کودکی هستند، افزود: هر آنچه در کودکی آموخته ایم برایمان نهادینه شده، هر چند که با تحت پوشش آمدن کودکستان ها در آموزش و پرورش زحمات همکاران ما بیشتر می شود اما به هر حال ضرورت دارد که این مهم محقق شود.

وی تصریح کرد: برای گزینش نیروها باید دقت نظر صورت گیرد، در حوزه اداره کل سعی شده چینش نیروها بر اساس تخصص باشد تا شاهد ارتقای سیستم باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: محتوای در نظر گرفته شده برای نوآموزان باید متناسب با سن نوآموزان باشد که بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

بر پایه این گزارش، مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به همراه طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از کارکنان این حوزه با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

كشف سلاح شکاری غیرمجاز از شكارچيان منطقه حفاظت شده خبر

ش مارس 25 , 2023
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان ارزوئیه از كشف يك قبضه سلاح شکاری در اين شهرستان خبر داد.