۲٠٠٠ اصله نهال همزمان با پویش۱٠٠ در جنوب کرمان غرس شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ ظهر امروز در راستای پویش صد و همزمان با سراسر کشور، جمعی از مسئولان، همیاران طبیعت، تشکل های مردم نهاد، مردم طبیعت دوست و با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت با حضور در کیلومتر ۵ جاده جیرفت دلفارد، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این مراسم گفت: امروز در هفتمین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری پویش کاشت ۱٠٠ هزار درخت به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در حال اجراست.

قاسم رحیمی نیا افزود: در راستای این پویش ظهر امروز همزمان با سراسر کشور ۲٠٠٠ اصله نهال در جنوب کرمان نیز غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در ادامه سطح عرصه های جنگلی جنوب کرمان را ۴۸۳ هزار هکتار ذکر و اظهار داشت: به منظور توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه های طبیعی و نیز احیای جنگل ها و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۳۷٠ هزار اصله‌ نهال رایگان در هفته منابع طبیعی بین متقاضیان و بهره‌برداران توزیع شد.

وی در این مراسم با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: مقرر است در سطح استان ۸۰ میلیون اصله نهال تولید شود که سهم جنوب کرمان طی ۴ سال تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال است.

قاسم رحیمی نیا با اشاره به اینکه سال اول ۴ میلیون اصله نهال در جنوب کرمان تولید می شود افزود: سعی داریم با افزایش نهالستان ها و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم این تعداد را برای سال دوم به ۷ میلیون اصله نهال افزایش دهیم.

#درخت_برای_زندگی

#با_هم_بکاریم_برای_ایران_سرسبز_ایران_قوی

#طرح_مردمی_کاشت_یک_میلیارد_درخت

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

د مارس 13 , 2023
سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.