۳٠ هزار اصله نهال جنگلی در روز درختکاری در جنوب کرمان غرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه مراسم روز درختکاری در شهرستان جیرفت گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه های منابع ملی هفت شهرستان جنوبی غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، جمعی از، مسئولان، همیاران طبیعت، تشکل های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان جیرفت با حضور در کیلومتر ۸ جاده جیرفت دلفارد، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

در این آئین که به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

احمد احمدپور ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و حراست از عرصه های منابع ملی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: هفته منابع طبيعی و روز درختکاری فرصت بسيار مناسبی برای فرهنگ‌ سازی حفظ عرصه های جنگلی است که بايد از اين فرصت نهايت استفاده را برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اشاعه و ترویج فرهنگ درختکاری در بین احاد جامعه گفت: در همین راستا و به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال از انواع نهال غیر مثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در ۷ شهرستان جنوبی با حضور مسئولان و طبیعت دوستان غرس شد.

قاسم رحیمی نیا، در ادامه سطح عرصه های جنگلی جنوب کرمان را ۴۸۳ هزار هکتار ذکر و اظهار داشت: به منظور توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه های طبیعی و نیز احیای جنگل ها و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۳۷٠ هزار اصله‌ نهال رایگان در هفته منابع طبیعی بین متقاضیان و بهره‌برداران توزیع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی” درخت برای زندگی_باهم بکاریم برای ایرانی سرسبز ایرانی قوی” بتوانيم در اين عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حيات انسان مرتبط است گامی موثر برداریم.

#درخت_برای_زندگی#با_هم_بکاریم_برای_ایرانی_سرسبز_ایرانی_قوی#طرح_مردمی_کاشت_یک_میلیارد_درخت

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف انبار احتکار ۲ میلیارد ریالی مواد غذایی در جیرفت

س مارس 7 , 2023
یک انبار احتکار مواد غذایی و خوراکی که ثبت سامانه جامع انبارها نبود توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان کشف شد.