چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت/پیگیری برای راه‌اندازی منطقه ویژه آزاد کشاورزی در جنوب استان کرمان

چهارمین جشنواره ملی مرکبات با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نگاه کرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم، از ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و نیروی انسانی توانمند جنوب استان نام برد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در مبارزه با آفات محصولات باغی و کشاورزی، بحران به خوبی مدیریت شده و کمترین خسارت متوجه تولید کنندگان شد.

استاندار کرمان، نبود حمل و نقل صادراتی را مهمترین چالش در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: استان برای تامین این مهم آماده همکاری با وزارت جهادکشاورزی است.

فداکار، الگوی کشت را نیز از دیگر مولفه‌های مهم دانست و عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی رانت‌های بزرگی را حذف کرد و از یک وزارتخانه حمایتی به تولیدی تبدیل شده است، لذا انتظار می‌رود در این مسیر بیش از گذشته کار زیربنایی انجام شود.

وی از کمک در تعرفه‌های صادراتی نیز به عنوان بخشی از مشکلات تولیدکنندگان نام برد و گفت: اگر با چالش مواجهه نشویم، کشاورزان بدون حمایت دولت تولیدکنندگان خوبی خواهند بود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز از پیگیری برای راه‌اندازی منطقه ویژه آزاد کشاورزی در جنوب استان کرمان سخن گفت و افزود: تحقق این امر پشتوانه خوبی برای تولید خواهد بود.

ساداتی‌نژاد، صدور اسناد اراضی کشاورزی و اجرای الگوی کشت را از مهمترین اقدامات برای حمایت از کشاورزان دانست و گفت: کشت و صنعت جیرفت متعلق به کشاورزان است و باید خدماتش را ارائه و مسئولیت اجتماعی را نیز متناسب با نیاز روز در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم| روایت حاج قاسم از بوسیدن کف پای مادرشان

ج ژانویه 13 , 2023
فیلم| روایت حاج قاسم از بوسیدن کف پای مادرشان