آبخيزداري روح اميد در كالبد عرصه هاي منابع طبيعي

به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان، ظهر امروز دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان رودبار جنوب به اتفاق محمود قانعی فرد فرماندار این شهرستان از پروژه پخش سیلاب زهکلوت بازدید بعمل آوردند.

فرماندار شهرستان رودبارجنوب در این بازدید گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارد.

قانعی فرد به نقش مهم پروژه های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: پروژه های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب ها نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

فرماندار رودبار جنوب در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات موثر منابع طبیعی در این شهرستان گفت: با توجه به اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت حوزه های آبخیز و عرصه های منابع طبیعی، خواستار تداوم انجام این گونه اقدامات در حوزه های آبخیز این شهرستان شد.

در حاشیه این بازدید دکتر احمدی نیز با بیان اینکه اجرای پروژه های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است افزود: با اجرای این پروژه ها تا حد زیادی به ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت های مالی و جانی پیشگیری می شود.

دکتر احمدی، گفت: پروژه پخش سیلاب زهکلوت در دو سایت باحجم ۱۶۰۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکی و ۳۰۰۰ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا میباشد.

احمدی در پایان عنوان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۴ حوزه آبخیز در حال اجرا و بهره برداری می باشد.

گفتنی است مهندس شاهرخی معاون آبخیزداری، مهندس سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مهندس دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبارجنوب نیز در این بازدید حضور داشتند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکسن ایرانی افتخار ملی

چ دسامبر 30 , 2020
در یادداشت روزنامه ایران آمده است: در روزهای اخیر بحث ساخت واکسن ایرانی از زبان مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت واکسن بارها اعلام شده است. خوشبختانه سه شنبه (۹ دی) ثبت‌نام اولین افرادی که به فاز یک بالینی اولین واکسن ایرانی وارد شدند، شروع شد. به گزارش پایگاه خبری نگاه کرمان،این […]